Kolejny Focus Park

Po Rybniku i Bydgoszczy kolej na Zieloną Górę. Już 17 września swoje podwoje otworzy w mieście galeria Focus Park. Nowoczesne i stylowe centrum rozrywkowo-handlowe zaoferuje mieszkańcom 500 miejsc pracy, 100 sklepów, wiele nowych marek, a przede wszystkim komfort zakupów i rozrywkę na wysokim poziomie.

Po Rybniku i Bydgoszczy kolej na Zieloną Górę. Już 17 września swoje podwoje otworzy w mieście galeria Focus Park. Nowoczesne i stylowe centrum rozrywkowo-handlowe zaoferuje mieszkańcom 500 miejsc pracy, 100 sklepów, wiele nowych marek, a przede wszystkim komfort zakupów i rozrywkę na wysokim poziomie.

Zielona Góra - miasto znane ze swej urody i bogatego życia kulturalnego - wkracza na drogę intensywnego rozwoju. Jednym z pierwszych kroków jest powstanie galerii rozrywkowo-handlowej Focus Park, która zostanie otwarta już 17 września. Nowoczesna galeria handlowa to trzecia z kolei polska inwestycja dewelopera Parkridge Retail Poland, który działa w Polsce od 2004 roku. Jego specjalnością jest przejmowanie starych, nieaktywnych kompleksów, które "straszą" na ulicach rozwijających się miast, a następnie przekształcanie ich w nowoczesne centra rozrywkowo-handlowe. Takiej metamorfozie poddały się już dwa polskie miasta - Rybnik i Bydgoszcz, a w kolejce czekają (poza Zieloną Górą) Gliwice, Jelenia Góra, Piła i Piotrków Trybunalski. W tych miastach powstaną nowoczesne galerie - Focus Park.

Reklama

Powiew świeżości

Focus Park to nie tylko sieć nowoczesnych, eleganckich galerii handlowych. Wybór konkretnych miast to efekt przemyślanej strategii firmy. W Zielonej Górze, mimo przyzwoitej oferty handlowej, nie powstała jeszcze galeria w wielkomiejskim stylu - nowoczesna, elegancka, zapewniająca nie tylko komfort zakupów, ale także ożywienie lokalnego rynku pracy i handlu. Zielonogórski Focus Park zaoferuje mieszkańcom 500 miejsc pracy i 100 sklepów, w tym wiele nowych marek. Focus Park oznacza zaktywizowanie każdego rynku pracy, na którym się pojawia - mówi Agnieszka Drucis, dyrektor ds. marketingu i PR w Parkridge Retail Poland. - To natomiast pociąga za sobą przemianę wizerunku miast, które zaczynają istnieć na mapie Polski jako nowe miasta mody i rozrywki na wysokim poziomie. Focus Park to także powiew świeżości i nowości w każdym mieście, w którym się pojawia.

W Zielonej Górze Focus Park powstał na miejscu Polskiej Wełny, należącej do zabytkowych obiektów miasta. Zakłady, niegdyś tętniące życiem i stanowiące źródło pracy dla wielu mieszkańców, zakończyły ostatecznie swą działalność w latach 90., pozostawiając po sobie jedynie pusty kompleks budynków. Focus Park przywraca to miejsce miastu i jego mieszkańcom poprzez wyraźne nawiązania do tradycyjnego stylu i architektury Polskiej Wełny.

Romans tradycji z nowoczesnością

Wszystkie galerie Focus Park wpisują się w architekturę i nastrój miasta, w którym powstają. Focus Park w Rybniku powstał w zabytkowej słodowni, w Bydgoszczy - na miejscu zakładów mięsnych, natomiast w Gliwicach trwa już budowa na miejscu dawnej huty. Sieć galerii nie zrywa jednak z tradycją, ale stanowi jej inspirującą i twórczą kontynuację. W efekcie powstają nowoczesne obiekty, które zachowują główne cechy swoich "tradycyjnych" poprzedników, a jednocześnie promują współczesny design. Jest to duże wyzwanie dla projektantów, jednak wysiłek się opłaca. Każdy Focus Park ma bowiem szansę stać się jednym ze znaków rozpoznawczych danego miasta.

Projektem Focus Parku w Zielonej Górze zajęło się znane biuro architektoniczne IMB Asymetria. Podstawą sukcesu było znalezienie kompromisu między dawnymi wzorami architektury a nowoczesnymi koncepcjami i designem. Obiekt musi być bowiem nie tylko stylowy, ale również funkcjonalny. Najbardziej cieszy mnie fakt, że Focus Park wprost wyłonił się z Polskiej Wełny - mówi dyrektor ds. planowania i projektowania w Parkridge, Patrycja Wojciechowska. - W trakcie pracy nieustannie przyświecała nam myśl, żeby zachować charakter fabryki. Naszym zamierzeniem była nowoczesna rewitalizacja, dzięki której Polska Wełna ukaże się jako kompleks o nietypowym stylu

i oryginalnym charakterze w miejscu dotychczasowej, zaniedbanej budowli.

Na sukces nowego obiektu pracowało codziennie 550 osób. Budowa przebiegała pod nadzorem konserwatorów zabytków oraz w ścisłej współpracy z nimi. Zielonogórski Focus Park zachowa zewnętrzną kolorystykę Polskiej Wełny, a także ogólną koncepcję wnętrza. Zabytkową elewację poddano tylko gruntownej odnowie. W dachu budynku powstały świetliki, które są pozostałością starego dachu szedowego. Zachowany będzie również zabytkowy budynek z wieżami. Wnętrza centrum będą nawiązywać do klimatu fabryki poprzez utrzymany w szarej tonacji i przeplatany kolorowymi dodatkami pasaż. Kolejny ukłon w stronę tradycji to betonowe filary pokryte tynkiem lub blachą nierdzewną, szczotkowaną. Dodatkowym elementem odwołującym się do historii miasta będzie powstanie w Focus Parku Muzeum Polskiej Wełny.

Zakupy w nowoczesnym stylu

Całkowita powierzchnia zielonogórskiego obiektu wynosi 48 tysięcy metrów kwadratowych i składa się z dwóch poziomów, na których zagości 100 sklepów. Parking pomieści 600 samochodów. Koszt inwestycji początkowo szacowany na 43 miliony euro - wzrósł do 66 milionów euro. Jednak korzyści, jakie przyniesie Focus Park, trudno opisać za pomocą ilości sklepów czy kosztów inwestycji. Galeria handlowa to przecież nie tylko zakupy. To sposób spędzania wolnego czasu, styl i elegancja, miejsce spotkań ? nie powinno tam zabraknąć nikogo, kto ceni sobie modę i nowoczesny styl. Przechadzając się po alejach zakupowych galerii, ma się jedyną w swoim rodzaju przyjemność obcowania z najmodniejszymi markami. Focus Park stanie się nowym miastem mody w Zielonej Górze. Nasi klienci na pewno się nie zawiodą - mówi Agnieszka Drucis, dyrektor ds. marketingu i PR w Parkridge Retail Poland. - Oferta została bardzo dokładnie przemyślana i zaplanowana tak, aby każdy z mieszkańców Zielonej Góry i jej okolic nie tylko zrobił udane zakupy, ale i poczuł się komfortowo w naszej galerii. Liczy się dla nas każdy klient, zatem wybór będzie zróżnicowany - zarówno pod względem stylu, jak i ceny. W galerii znajdą się m.in.: Monnari, Solar, H&M, Camaieu, Calzedonia, Pabia, Troll, Pierre Cardin, Orsay, Promod, Wólczanka, Vistula, Pimkie, Wittchen, House, Reserved, Galeria Centrum, New Yorker i C&A. Na zmęczonych zakupami będą czekały liczne kawiarnie i restauracje, a spragnieni filmowych wrażeń będą mogli wygodnie zasiąść w jednej z sal Cinema City. Po najnowsze pozycje książkowe lub muzyczne będzie się można udać do salonu Empik. Audiofile i maniacy komputerowi z pewnością odwiedzą Media Markt. Produkty spożywcze z różnych zakątków świata zaoferują natomiast delikatesy Alma nietypowe i eleganckie, z dużym wyborem produktów polskich i zagranicznych.

Otwarcie Focus Parku nastąpi już 17 września. Wydarzenie uświetni impreza

z największymi gwiazdami polskiej sceny muzycznej oraz znanymi postaciami ze świata mediów. Zielona Góra dołączy do rosnącego grona miast mody i stylu.

Parkridge Holdings należy do czołowych firm deweloperskich w Wielkiej Brytanii. Specjalizuje się w przejmowaniu starych, zaniedbanych kompleksów i przekształcaniu ich w nowoczesne obiekty rozrywkowe, galerie handlowe czy apartamentowce. Najbardziej znane inwestycje grupy to Marina w Brighton i Cinema Millennium w Londynie. Firma Parkridge Retail Poland działa w Polsce od 2004 roku i zajmuje się planowaniem i budową galerii rozrywkowo-handlowych FOCUS PARK w małych i średnich miastach (o liczbie mieszkańców od 80 000 do 400 000). Pierwsze Focus Parki w Polsce zostały otwarte w Rybniku i Bydgoszczy. Kolejne inwestycje zlokalizowane są w: Zielonej Górze, Piotrkowie Trybunalskim, Gliwicach i Jeleniej Górze.Parkridge Retail Poland wprowadza też inną markę parki handlowe o nazwie MULTI PARK, inwestycje usytuowane w miastach liczących powyżej 50 000 mieszkańców. Pierwsza galeria tego typu powstała w Świdnicy.Łączna wartość wszystkich inwestycji Parkridge przewidzianych w Polsce w najbliższych latach wynosi ok. 4 mld PLN.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zakupy | Zielona Góra | nowoczesne | Ride | galeria | 17 września | park | góra
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »