Banki przypomną o wnioskach o 500 plus

Jesienią kończy się pierwszy okres świadczenia 500 plus. By dostać zasiłek na kolejny rozpoczynający się w październiku, trzeba złożyć nowy wniosek. Można to będzie zrobić już od 1 sierpnia.

Akcję informacyjną będzie prowadzić nie tylko resort rodziny, ale również banki, które umożliwiają składanie wniosków za pośrednictwem kont internetowych.

Minister Elżbieta Rafalska szacuje, że rodziny złożą około 4 mln wniosków. Dotychczas przez bankowość elektroniczną złożono 635 tys. wniosków o świadczenie 500+. Taką możliwość oferują niemal wszystkie banki detaliczne.

Najwięcej wniosków tą drogą złożono za pośrednictwem PKO BP (183 tys.). Banki deklarują, że będą przypominać klientom o tym, iż ubiegający się o świadczenie na kolejny okres muszą dopełnić formalności.

Reklama

- Będziemy przypominać klientom o składaniu wniosków, aktualizować stronę internetową, zamieszczać informacje w newsletterze dla wszystkich klientów, a do tych, którzy już korzystali ze świadczenia 500 plus wysyłać przypomnienie mailem i w serwisie transakcyjnym - mówi Marta Rutkowska z biura prasowego mBanku.

Na razie w serwisach bankowych jest jeden wniosek, a od 1 sierpnia będą dwa - jeden na kończący się okres, dla rodziców, którym się teraz rodzi urodzi dziecko i nowy, na kolejny okres zasiłkowy. Od października będzie już tylko jeden.

Wypełniając wniosek za pośrednictwem swojego konta procedura jest szybka, a dodatkowo część danych wnioskodawcy automatycznie się wpisze w odpowiednich rubrykach.

- "Zaciągają się" między innymi imię, nazwisko, numer pesel, adres email, numer telefonu, adres zamieszkania, który jest u nas adresem zameldowania, ale klient może go zmienić. Natomiast nie "zaciągają się" dane dzieci, bo bank nie może takich danych przechowywać - tłumaczy Magdalena Lejman z biura prasowego PKO BP.

Wynika to stąd, że banki nie przechowują danych zawartych we wniosku, a jedynie przesyłają go do systemu administracji rządowej Emp@tia. Nowy wniosek będzie nieco prostszy. Zmiany w porównaniu do poprzedniego, polegały przede wszystkim na maksymalnym uproszczeniu formularza, w tym np. ograniczeniu liczby miejsc, w których konieczne jest załączanie dokumentów.

Załączniki w nowym wniosku będą potrzebne tylko w dwóch przypadkach: jeżeli na wniosku wskazano uzyskiwanie dochodów opodatkowanych w formie ryczałtu bądź karty podatkowej - potrzebne będę skany lub kopie zaświadczeń z Urzędu Skarbowego o dochodzie z ryczałtu czy karty podatkowej dla każdego członka rodziny, który ma taki dochód. Drugi przypadek dotyczy sytuacji, w której na wniosku wskazano kwoty alimentów, wówczas potrzebne będą skany lub kopie dokumentów z tytułu wykonawczego ustalającego alimenty na rzecz osób spoza rodziny, przekazów lub przelewów dokumentujących fakt płacenia alimentów na rzecz osób spoza rodzin.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »