Nie było wycieczki? I tak zapłacisz za jej przygotowanie

Biura podróży konsekwentnie odmawiają wypłat 100 proc. kosztów wycieczek, do których nie doszło z powody zawieszenia lotów nad Europą. Chmura pyłu wulkanicznego w połowie kwietnia uniemożliwiła wyjazd na wypoczynek kilku tysiącom Polaków. Teraz starają się oni odzyskać pieniądze z - jak się okazuje - marnym efektem.

Klienci biur podróży najczęściej dowiadują się, że mogą wyjechać na wycieczkę, ale w innym terminie. Taki scenariusz nie odpowiada jednak panu Arturowi, który stracił już dwa tygodnie urlopu, a na kolejne nie ma szans. Przez cały rok zbierał ponad 5 tys. zł, by z żoną wypocząć nad brzegiem ciepłego i błękitnego morza. Dlatego odstąpił od umowy z biurem podróży i zażądał wypłaty pieniędzy. W odpowiedzi usłyszał, że zostanie obciążony kosztami przygotowania wycieczki.

Przedstawiciel biura podróży jest zaskoczony żądaniami klientów i pytaniami reportera RMF FM o to. - Dziwi mnie pana zdziwienie, że my, nie będąc winni tego zdarzenia, nie chcemy rozdać swoich pieniędzy naszym klientom - mówi Artur Altman z Afla Star.

Reklama

Zdaniem prawników i krakowskiego Rzecznika Praw Konsumentów odstąpienie od umowy gwarantuje klientowi zwrot pełnej wpłaconej kwoty.

Maciej Grzyb

RMF
Dowiedz się więcej na temat: biuro podróży | NAD | wycieczki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »