Nastroje konsumenckie w styczniu poprawiły się

Bieżące i wyprzedzające nastroje konsumenckie w styczniu 2015 r. poprawiły swoje notowania w porównaniu do poprzedniego miesiąca - podał GUS.

Bieżące i wyprzedzające nastroje konsumenckie w styczniu 2015 r. poprawiły swoje notowania w porównaniu do poprzedniego miesiąca - podał GUS.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,3 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -7,0.

"Najbardziej poprawiły się wartości składowych dotyczących przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i finansowej gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 5,2 i 3,2 p. proc.). Wyższe wartości odnotowano także dla ocen obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 1,9 i 1,2 p. proc.)" - napisano.

Reklama

W porównaniu do stycznia 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 4,7 pkt. proc.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,8 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -10,9.

"Wszystkie składowe wskaźnika osiągnęły wartości wyższe niż w poprzednim miesiącu. Największy wzrost odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 5,2 p. proc.), jak również dla przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i zmiany poziomu bezrobocia (wzrost odpowiednio o 3,2 i 2,1 p. proc.)" - napisano. W porównaniu do stycznia 2015 r. obecna wartość WWUK jest wyższa o 5,6 pkt. proc.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: nastroje | GUS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »