Czy Player+ zdobędzie wielu klientów?

Na pierwszy rzut oka oferta platformy wideo na żądanie Player rozszerzona o część oferty nc+ wydaje się być zbyt droga. Czy uda jej się skutecznie rywalizować z Netfliksem?

Platforma nc+ niemal dwa lata temu ogłosiła, że "uwolni" ofertę internetową od abonamentu.

Pisał o tym w lutym 2016 roku "Dziennik Gazeta Prawna". Dziennik cytował wówczas prezesa nc+ Manuela Rougerona, który zapewniał, że usługa pojawi się pod koniec roku albo na początku 2017 roku.

"Netflix skupia się na filmach i serialach, a my dostarczamy telewizyjnej rozrywki z wielu dziedzin. Netflix jest oderwany od realiów polskiego rynku. Jesteśmy więksi, mocniejsi i mamy ofertę lepiej dostosowaną do oczekiwań polskiego widza" - mówił wtedy Rougeron.

Reklama

Mamy koniec listopada 2017 roku i doczekaliśmy się w końcu internetowej odsłony drugiej co do wielkości platformy cyfrowej.

W oczy rzucają się przede wszystkim wysokie ceny

W pakiecie Max mamy 37 kanałów na żywo za 100 zł miesięcznie. Dla porównania, w satelitarnym pakiecie Extra+ z Canal+ stacji telewizyjnych na żywo jest 156 a kosztuje to 99,99 zł miesięcznie. Ofertę Best TV za 40 zł miesięcznie z 28 kanałami można porównać w ten sam sposób z Extra+ za 59,99 zł, ale już z 148 kanałami. Z kolei Start Extra za 20 zł z 12 kanałami nawiązuje do Comfort+ za 39,99 zł ze 111 kanałami. Jedyna "normalna" cena to chyba kanały HBO za 25 zł miesięcznie, ale można z niej korzystać tylko jako z opcji dodatkowej do pakietu Start Extra.

Jak ceny Player+ mają się do wspominanego wcześniej Netfliksa?

Tam są dwa pakiety. Opcje pozwalające oglądać filmy i seriale na dwóch lub czterech ekranach jednocześnie kosztują odpowiednio 43 i 52 zł miesięcznie. Amerykański serwis to ponad 2 tys. filmów i kilkaset seriali. Player+ to prawie wszystkie kanały tematyczne TVN/Scripps (bez Travel Channel) i Canal+ oraz najpopularniejsze stacje innych nadawców, takie jak Discovery Channel, Disney Channel, Disney Junior, Cartoon Network, National Geographic, Nickelodeon, Eurosport 1, Eurosport 2, MTV HD, AMC, TNT HD, TLC HD, Eleven Sports. Dla porównania dostępna dla abonentów nc+ usługa nc+ GO to 95 kanałów na żywo bez dodatkowych opłat. W wielu pakietach do 100 godzin miesięcznie. Plusem Player+ jest oczywiście możliwość cofania programów nawet do siedmiu dni od emisji.

Wydaje mi się, że oferta Player+ nie dotrze do zbyt wielu osób, które korzystają dziś z pay-tv. A o to zapewne twórcom chodziło. Byłoby inaczej, gdyby z obecną liczbą kanałów ceny były dwa razy niższe, albo takie same z ofertą analogiczną do nc+ GO. Druga platforma w Polsce najwyraźniej boi się takiego "uwolnienia" swoich pakietów, bo część jej obecnych klientów zrezygnowałaby z comiesięcznego abonamentu i wykupywałaby internetowy tylko w miesiącach, kiedy są emitowane np. interesujące ich rozgrywki sportowe. To myślenie krótkowzroczne, bo raczej nie przyciągnie młodych odbiorców, którzy wyrośli na VOD i nie potrzebują Discovery Channel, aby obejrzeć film dokumentalny, czy Canal+ Seriale, aby zobaczyć serial.

Nie tylko CANAL+ podchodzi konserwatywnie do internetu

HBO poinformowało, że w Czechach, Słowacji, Węgrzech i w Rumunii HBO GO jest już dostępny jako samodzielna oferta, bez umowy.

"Planowane są kolejne wdrożenia tego rozwiązania. Poinformujemy, kiedy serwis HBO GO będzie dostępny bezpośrednio dla konsumentów w Polsce" - powiedziała Wirtualnym Mediom Agnieszka Niburska, szefowa PR HBO Polska.

To przykre, że większość mieszkańców Środkowej Europy może korzystać z jakiejś usługi, a Polacy nie.

Tymczasem Orange TV zacieśnia współpracę z Eleven Sports i... Netfliksem. Być może platforma rozumie, że popularny wśród młodych ludzi serwis będzie znaczyć coraz więcej. Prezes nc+ dwa lata temu tego chyba jeszcze nie rozumiał. Teraz też najwyraźniej nie do końca, ale zapewne czas zweryfikuje ofertę Player+.

Daniel Gadomski

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: VOD | Player | Netflix
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »