Dziennik "Nowy Dzień" ukazywał się tylko dziewięć tygodni

Brytyjski dziennik "New Day" zostanie jutro zamknięty po zaledwie dziewięciu tygodniach na rynku. Nie wytrzymał konkurencji. Wydawcą był Trinity Mirror, który przyznał dzisiaj, że sprzedaż tytułu adresowanego do młodych czytelników okazała się zbyt mała. Miesiąc temu dziennik "Independent" i tygodnik "Independent on Sunday" przeszły do internetu i zamknęły papierowe wydania.

Frma w lutym planowała sprzedaż ok. 200 tys. gazet dziennie, lecz ostatnio spadła ona do ok. 40 tys. Większość z 25 zatrudnionych straci pracę, tylko kilka osób przejdzie do grupy Trinity Mirror.

Pierwszego dnia 2 mln gazet rozdano, przez dwa tygodnie utrzymywano cenę 25 pensów, potem kosztowała ona 50 pensów.

Akcje spółki matki Trinity Mirror podrożały na wieść o zamknięciu gazety o 7 proc. Spółka przed opodatkowaniem ma 67,2 mln funtów zysku, ale na gazecie straciła 14,4 mln funtów.

Krzysztof Mrówka

Pobierz darmowy: PIT 2015

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »