Multimedia Polska obserwuje rezygnacje z usług po publikacji projektu zmian w abonamencie

Multimedia Polska obserwuje rezygnacje z usług telewizji kablowej po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej i liczy, że w miarę postępu prac legislacyjnych będzie ich więcej - napisała spółka w opinii do projektu zmian w opłacie abonamentu.

Rząd w nowelizacji ustawy o opłatach abonamentowych proponuje poprawienie poboru opłat abonamentowych przez włączenie dostawców usług telewizji płatnej do procesów rejestracji odbiorników oraz identyfikacji podmiotów obowiązanych do wnoszenia opłat abonamentowych.

"Planowana nowelizacja ustawy o opłatach abonamentowych rodzi ryzyko wypowiedzeń umów na usługę telewizji kablowej przez dotychczasowych abonentów, na masową skalę. Spodziewany jest niestety również spadek liczby nowo zawieranych umów na płatną telewizję. Liczba wypowiedzeń oraz spadek zainteresowania usługą płatnej telewizji mogą okazać się znaczące, albowiem krótko po publikacji pierwszych komunikatów prasowych nt. Projektu, Multimedia Polska odnotowała pierwsze rezygnacje z usługi telewizji kablowej" - napisała Multimedia.

Reklama

Pobierz za darmo program PIT 2016

"Należy spodziewać się, że w miarę postępu prac legislacyjnych i zbliżania się terminu wejścia w życie nowelizacji, liczba tych rezygnacji będzie sukcesywnie wzrastać, co będzie oczywistą szkodą dla operatorów dostarczających płatną telewizję. Spodziewane rezygnacje i spadek zainteresowania płatną telewizją spowodują bezpośrednio spadek przychodów u tych operatorów, a tym samym spadek wpływów do budżetu Państwa z tytułu podatku VAT oraz CIT" - dodano.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Nowego abonamentu jeszcze nie ma, ale dziury w nim już są

24 marca informowaliśmy: Wniosek o zaniechanie prac nad nowelizacją ustawy abonamentowej

Izby samorządu gospodarczego reprezentujące firmy działające na rynku mediów i telekomunikacji zwróciły się z wnioskiem do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego o zaniechanie dalszych prac nad nowelizacją tzw. ustawy abonamentowej i wycofanie tego projektu z Rady Ministrów. Samorząd gospodarczy mediów i telekomunikacji wnioskuje o zaniechanie prac nad nowelizacją ustawy abonamentowej. Aż sześć izb gospodarczych reprezentujących podmioty działające na rynku medialnym ma wspólne zdanie, żeby ministerstwo kultury zaniechało prac nad nowelizacją tzw. ustawy abonamentowej, bo ta bezprawnie miałaby nakazywać operatorem płatnej telewizji oddawanie danych abonentów Poczcie Polskiej. Pod wspólnym stanowiskiem podpisały się:
  • Krajowa Izba Gospodarcza,
  • Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji,
  • Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej,
  • Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji,
  • Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE),
  • Związek Pracodawców Mediów Elektronicznych i Telekomunikacji Mediakom.
W opinii izb gospodarczych mediów i telekomunikacji nowelizacja Ustawy o opłatach abonamentowych obarczona jest licznymi wadami prawnymi, na które zwracały uwagę w konsultacjach międzyresortowych również inne instytucje, takie jak GIODO, Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Finansów, Rządowe Centrum Legislacji oraz Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Zdaniem Izb, wejście w życie znowelizowanych przepisów spowoduje chaos prawny i destabilizację rynku medialnego w Polsce. Projektowane rozwiązania wydają się także niezgodne z konstytucyjną zasadą równości obywateli wobec prawa, gdyż nie obejmują swym zakresem części odbiorców, a ujawnienie chronionych danych osobowych klientów płatnej telewizji może naruszać ich prawa konsumenckie i osobiste. Autor: Jerzy Kruczek | źródło: Lighthouse Satkurier.pl
PAP
Dowiedz się więcej na temat: telewizja | Multimedia Polska S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »