Showmax wycofuje się z Polski. Po niespełna dwóch latach

Z końcem stycznia 2019 roku serwis VoD Showmax zniknie z Polski - donosi portal Wirtualnemedia.pl. Serwis obecny był w naszym kraju od blisko dwóch lat.

Jak czytamy, ustalenia portalu Wirtualnemedia.pl o wycofaniu się Showmaksa z Polski potwierdziła PR managerka platformy w naszym kraju Magdalena Marzec, która zaznaczyła, że wynika to ze strategicznej decyzji koncernu Naspers o wycofaniu się z branży wideo w internecie.

Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu dalszy rozwój Showmax Polska jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką nie mieści się w ramach przyjętej strategii - czytamy w oświadczeniu, cytowanym przez Wirtualnemedia.pl.

Portal podaje również, że Naspers przeniósł Showmaksa do spółki MultiChoiceGroup i planuje sprzedać jej udziały, wprowadzając ją na giełdę w Johannesburgu.

Reklama

Platforma Showmax pojawiła się w Polsce w połowie lutego 2017 roku. Miesięczny dostęp do niej kosztuje 19,90 zł (przez pierwsze 14 dni można testować ją za darmo).

Jak przypominają Wirtualnemedia.pl: Startowi Showmaksa w Polsce towarzyszyła intensywna kampania reklamowa, w pierwszym spocie wystąpili Ewan McGregor i aktorzy znani z filmów Patryka Vegi. Zaraz po starcie w Polsce platforma zaangażowała się w produkcję serialu satyrycznego "Ucho prezesa" (...) Od grudnia ub.r. do wiosny br. Showmax zrealizował pierwszą serię "SNL Polska", a w sierpniu i wrześniu br. udostępnił 5-odcinkowy serial kryminalny "Rojst".

Wirtualnemedia.pl zauważają, że przedstawiciele Showmaksa nie podają, ilu użytkowników w Polsce płaci za korzystanie z platformy, a "według badania Gemius/PBI w październiku br. serwis odwiedziło 1,27 mln polskich internautów, wykonując 12,8 mln odsłon".

Więcej informacji ekonomicznych na RMF24.pl

RMF
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »