Zysk netto Cyfrowego Polsatu, dużo lepiej od konsensusu

Zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w drugim kwartale 2014 roku 132,1 mln zł i okazał się wyraźnie lepszy od konsensusu na poziomie 38,8 mln zł zysku.

Zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w drugim kwartale 2014 roku 132,1 mln zł i okazał się wyraźnie lepszy od konsensusu na poziomie 38,8 mln zł zysku.

Prognozy analityków dotyczące wyniku netto wahały się w przedziale od minus 39,8 mln zł do plus 98,8 mln zł.

Zysk operacyjny grupy w drugim kwartale 2014 roku wyniósł 397,6 mln zł i był wyższy od średniej prognoz na poziomie 378,7 mln zł.

EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu w drugim kwartale wyniosła 708,9 mln zł, wobec konsensusu na poziomie 687,9 mln zł.

Z kolei przychody ze sprzedaży grupy wyniosły w tym okresie 1.745,9 mln zł i były zbliżone do konsensusu na poziomie 1.717 mln zł.

Poniżej tabela z porównaniem wyników Cyfrowego Polsatu w pierwszym kwartale 2014 roku do konsensusu PAP:

Reklama
2Q2014 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2014 rdr
Przychody 1745,9 1717,0 1,7% 137,2% 141,6% 2468,7 72,3%
EBITDA 708,9 687,9 3,1% 175,6% 152,0% 990,3 97,0%
EBIT 397,6 378,7 5,0% 103,9% 81,6% 616,5 62,4%
Zysk netto 132,1 38,8 240,2% 63,6% 34,6% 230,3 30,9%
marża EBITDA 40,6% 40,1% 0,53 5,65 1,68 40,1% 5,04
marża EBIT 22,8% 22,1% 0,72 -3,72 -7,52 25,0% -1,52
marża netto 7,6% 2,2% 5,32 -3,41 -6,02 9,3% -2,94

W pierwszym półroczu Cyfrowy Polsat na poziomie skonsolidowanym miał 2.469,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 990,9 mln zł EBITDA, 617,1 mln zł EBIT oraz 230,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej.

Na dzień 30 czerwca 2014 roku poziom zadłużenia netto Cyfrowego Polsatu liczony wg. wartości blansowej wyniósł 12.092,1 mln zł, zaś wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł 3x. Z kolei poziom zadłużenia netto grupy liczony wg. wartości nominalnej wyniósł 11.233,9 mln zł, a wskaźnik dług netto/EBITDA 2,8x.

Łączna liczba RGU (revenue generating unit - PAP) grupy Cyfrowego Polsatu na koniec drugiego kwartału wyniosła 16.250.497 usług, z czego 12.023.369 usług przypada na usługi kontraktowe zaś 4.227.128 na usługi przedpłacone.

Średnie ARPU na klienta w segmencie usług kontraktowych w drugim kwartale wyniosło 85,3 zł, churn 8,8 proc., zaś wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta 1,93 usług. W segmencie usług przedpłaconych ARPU na RGU wyniosło w drugim kwartale 17,9 zł.

Udziały w oglądalności segmentu telewizyjnego Cyfrowego Polsatu w drugim kwartale wyniosły 23,6 proc. wobec 19,7 proc. w roku ubiegłym.

Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszej połowie 2014 roku wyniosły 1.908 mln zł i wzrosły rok do roku o 5 proc. Udział Cyfrowego Polsatu w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszej połowie 2014 roku wzrósł rok do roku do 24,9 proc. z 22,4 proc.

Średnie zatrudnienie w grupie Cyfrowy Polsat wyniosło 4.199 osób w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 czerwca 2014 roku.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Cyfrowy Polsat | Netta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »