Zysk netto grupy TVN zgodnie z konsensusem

Zysk netto grupy TVN, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w II kwartale 2014 roku 115,08 mln zł i okazał się zgodny z konsensusem na poziomie 109,2 mln zł zysku.

Prognozy analityków wahały się w przedziale 93,5-133 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy w II kwartale 2014 roku wyniósł 165,5 mln zł i był zgodny ze średnią prognoz na poziomie 165 mln zł.

EBITDA grupy TVN w drugim kwartale wyniosła 185,5 mln zł, wobec konsensusu na poziomie 182,3 mln zł. Z kolei skorygowana EBITDA TVN w drugim kwartale wyniosła 175 mln zł wobec 171 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Przychody ze sprzedaży grupy wyniosły w tym okresie 433,9 mln zł i były zbliżone do konsensusu na poziomie 446,9 mln zł.

Reklama

Poniżej tabela z porównaniem wyników TVN w drugim kwartale 2014 roku do konsensusu PAP oraz wyników w drugim kwartale 2013 roku.

2Q2014 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2014 rdr
Przychody 433,9 446,9 -2,9% -1,5% 23,3% 785,7 0,3%
EBITDA 182,5 182,3 0,1% 15,9% 90,5% 278,3 9,0%
EBIT 165,5 165,0 0,3% 20,6% 110,3% 244,2 14,2%
Zysk netto 115,1 109,2 5,4% -484,8% 933,4% 126,2 -271,2%
marża EBITDA 42,1% 40,8% 1,27 6,32 14,83 35,4% 2,82
marża EBIT 38,1% 36,9% 1,23 6,98 15,77 31,1% 3,79
marża netto 26,5% 24,4% 2,08 33,31 23,36 16,1% 25,47

Wskaźnik dług netto/EBITDA grupy TVN na koniec drugiego kwartału wyniósł 4,1x. Dług netto na koniec pierwszego półrocza wyniósł 2,08 mld zł.

TVN podał, że platforma nC+ na dzień 30 czerwca miała 2,2 mln abonentów (-6 proc. rok do roku). Miesięczne ARPU z usług abonamentowych w I poł. roku wyniosło 67,6 zł (+5 proc. rok do roku). EBITDA nC+ wyniosła w pierwszym półroczu 221 mln zł (+45 proc. rok do roku).

Udział TVN w zysku nC+ osiągnął w pierwszym półroczu 22,3 mln zł, na tle 4,7 mln zł straty w I poł. 2013 r. Z kolei udział w zysku Onet osiągnął 1,7 mln zł, w porównaniu do 4 mln zł w I poł. 2013 r.

Udział całego portfolio kanałów TVN w całodziennej oglądalności w komercyjnej grupie docelowej spadł rok do roku do 21,9 proc. w drugim kwartale. TVN podał, że główną przyczyną spadku była "słaba popularność oferty programowej głównego kanału wśród widzów".

"Wyciągnęliśmy wnioski z wyników naszej wiosennej ramówki programowej i wprowadziliśmy znaczne zmiany do oferty w sezonie jesiennym, który, jak oczekujemy, będzie korzystniejszy dla TVN. Bieżące poziomy sprzedaży wskazują, że w trzecim kwartale można oczekiwać wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym Markus Tellenbach, prezes TVN.

W pierwszym półroczu TVN na poziomie skonsolidowanym miał 784,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, 278,3 mln zł EBITDA, 244,2 mln zł EBIT oraz 126,2 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej.

TVN oczekuje średniego jednocyfrowego wzrostu przychodów z reklamy w 2014 roku. Jednocześnie spółka rezygnuje z podawania prognoz dla dynamiki całego rynku reklamy - podał TVN w prezentacji wynikowej.

"TVN podjął decyzję o rezygnacji z szacunków wartości i wzrostu rynku z powodu braku przejrzystych danych od pozostałych uczestników rynku oraz znacznej zmiany jego dynamiki w efekcie pozytywnej reakcji widzów na ofertę cyfrowej telewizji naziemnej. Dlatego też komunikacja oczekiwań spółki będzie się teraz odnosiła do przychodów związanych z reklamą oraz całkowitych skonsolidowanych przychodów Grupy TVN" - podał TVN w komunikacie.

"Na podstawie bieżącej sytuacji w trzecim kwartale można się spodziewać tempa wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą na wysokim jednocyfrowym poziomie. Wydaje się zatem prawdopodobne, że szacunki tempa całorocznego wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą będą również jednocyfrowe, na średnim poziomie. Skonsolidowane przychody Grupy TVN osiągną najprawdopodobniej niższą stopę wzrostu ze względu na dalszy spadek przychodów z opłat za kanały tematyczne oraz sprzedaży usług" - dodano.

Wcześniejsza prognoza TVN dla całego rynku reklamy w 2014 roku mówiła jego średnim jednocyfrowym wzroście.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netta | Grupa TVN
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »