Coraz więcej kupujemy przez Internet

Polacy coraz częściej kupują przez Internet. Dlaczego coraz częściej wybieramy taki sposób zakupów? Co ma wypływ na duży wzrost tego sektora? A może jest coś, czego jeszcze się obawiamy? Jak to jest, naprawdę, jeżeli chodzi o zakupy przez Internet.

Wedle badania "E-Commerce w Polsce 2016" przeprowadzonego przez Gemiusa dla e-Commerce Polska, już 48% internautów kupuje w e-sklepach. Zakupy online są (w opinii korzystających) przede wszystkim wygodniejsze, tańsze, dające możliwość większego wyboru produktów i co ważne, dostępne całą dobę w przeciwieństwie do zakupów w tradycyjnych sklepach. W praktyce zakupy przez Internet są bardziej funkcjonalne, bo możemy ich dokonywać we własnym fotelu, możemy przeglądać ofertę sklepów internetowych leżąc w łóżku, porównywać oferty wracając do domu autobusem - również na smartfonie. 35 proc. respondentów badania UPS Pulse of The Online Shopper 2015 stwierdziło, że porównują ceny na smartfonie podczas pobytu w sklepie - szukamy najlepszych ofert, tak by za ten sam produkt zapłacić możliwie jak najmniej.

Reklama

Dodatkowo, z wspomnianego badania UPS wynika, że chcemy mieć dużo informacji na temat produktów oraz różne opcje dostawy, zarówno pod wskazany adres jak i do sklepów stacjonarnych. Jesteśmy cierpliwi, ale też oszczędni: 67% z internautów jest gotowych poczekać dodatkowo nawet do trzech dni, jeżeli mogą otrzymać bezpłatną wysyłkę. Chcemy też, by zwroty przesyłek były bezpłatne i bezproblemowe. Aż 81% kupujących pozytywnie reaguje na możliwość zwrotu zamówionych produktów za darmo w sklepie bądź odesłania za pomocą bezpłatnej, przedpłaconej etykiety zwrotnej.

Jeżeli kupujemy przez Internet, możemy nie trafić z rozmiarem, albo kolor okaże się zupełnie inny niż ten, którego się spodziewaliśmy. W takiej sytuacji interesuje nas zwrot towaru, który jest ważnym elementem dla wszystkich osób kupujących online. 61% osób kupujących online potwierdza fakt, że: będzie częściej decydować się na zakupy z tym sprzedawcą, który ma bezproblemową politykę zwrotów, a 59% poleciłoby go znajomemu. Aż 90% kupujących sprawdzi warunki dokonywania zwrotów, z czego 67% zrobi to jeszcze przed zakupem1.

Firmy prześcigają się w poszukiwaniu i kreowaniu rozwiązań, które mają ułatwić nam, osobom kupującym przez internet, właśnie kwestię zwrotów. Przykładem jest sieć około 1200 lokalizacji UPS Access Point (alternatywnych punktów nadania i odbioru), które pozwalają odbierać przesyłki w dogodnym czasie i miejscu, jak również nadawać przedpłacone przesyłki w przypadku zwrotu towaru do sprzedawcy.

64% Polaków kupujących online podała, że darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu najbardziej zachęca ich do zakupów przez Internet2 . Najprostsze rozwiązanie to zwrotna etykieta elektroniczna, która może być udostępniana kupującemu przez sklep w trakcie procesu zakupowego. W UPS wprowadzono niedawno usługę przesyłki zwrotnej bez etykiety, która jest dostępna w UPS Access Point. Usługa ta pozwala na zwrot przesyłek bez drukowanej etykiety zwrotnej. Trzeba tylko przynieść przesyłkę do punktu UPS Access Point i podać nazwę sklepu/firmy do której przesyłka ma być doręczona. Tyle wystarczy, by w prosty sposób dokonać zwrotu.

Ecommerce Europe szacuje, że udział gospodarki internetowej w europejskim PKB wynosi 2,2%, zaś do 2020 roku ma wzrosnąć trzykrotnie. Oznacza to, że coraz częściej będziemy zaglądać do sklepów internetowych. Warto zwracać uwagę na to, czy dany sklep ma jasną i przejrzystą politykę zwrotów. Wtedy nie ma co obawiać się, że zakupy będą nieudane - zawsze możemy je zwrócić.

1 UPS Pulse of The Online Shopper 2015

2 Raport "E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska" 2016

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »