Dobry sprzedawca to pożądany pracownik na rynku!

Większość firm jako wyznacznik swojej efektywności przyjmuje wyniki sprzedażowe. Każda organizacja chciałaby, aby wskaźniki sprzedaży rosły, a produkty z roku na rok osiągały coraz większy udział w rynku. Aby to osiągnąć, najlepiej zainwestować w ludzi. Efektywni sprzedawcy i zaangażowani pracownicy to najcenniejsze zasoby firmy nastawionej na osiąganie sukcesów. O pracowników należy jednak odpowiednio dbać, zaczynając od rekrutacji, poprzez objęcie ich systemem szkoleń, a kończąc na motywującym systemie premiowym. O tym jak skutecznie budować struktury sprzedaży mówi Jarosław Zdrojewski, Dyrektor Sprzedaży i Członek Zarządu Eniro Polska.

Jakie są perspektywy branży i czy każdy może zostać dobrym sprzedawcą?

Sprzedaż to branża, która się rozwija i oferuje dużo miejsc pracy. W sytuacji dużej konkurencyjności na rynku rola sprzedawców jest kluczowa dla rozwoju większości organizacji. Konsultant telesprzedaży czy sprzedawca bezpośredni to zawody z perspektywami, choć należy podkreślić, że praca w tej branży jest odpowiednia dla osób spełniających określone warunki. W tym zawodzie dobrze czują się osoby zorganizowane, łatwo nawiązujące kontakt z ludźmi, komunikatywne, lubiące rywalizację i dążenie do wyznaczonych celów. Dlatego firmom zależy na handlowcach, którzy są pełni zaangażowania i mają smykałkę do budowania relacji biznesowych.

Reklama

Mówi się, że w Eniro Polska są najlepsi specjaliści ds. sprzedaży. Jaka jest Państwa recepta na sukces?

Jesteśmy firmą sprzedażową, w której 75% pracowników stanowią pracownicy działu sprzedaży. Od 24 lat z sukcesem rozwijamy nasze unikalne know-how w zakresie budowania efektywnych struktur sprzedażowych. Sprzedaż bezpośrednia to podstawa kontaktu z naszymi klientami od początku istnienia naszej firmy, a dział telesprzedaży, którego tworzenie rozpoczęliśmy prawie 15 lat temu, coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Fundamenty naszego know-how w zarządzaniu sprzedażą to z jednej strony procesy biznesowe dotyczące zasad obsługi firm na rynku oraz proces sprzedaży, a z drugiej - wiele procesów HR, począwszy od rekrutacji, wdrożenia do pracy, stałego rozwoju kompetencji na stanowisku pracy, zasad wynagradzania i kultury organizacyjnej. Zasady pracy są bardzo konkretne i jasne, a ich bazą jest wyznaczanie mierzalnych celów dla każdego pracownika - od konsultanta aż do szefa regionu. Stale rozwijamy systemy i narzędzia, które wspierają pracę działu sprzedaży. Jak wiadomo, jesteśmy właścicielami najlepszej jakościowo bazy przedsiębiorstw na polskim rynku. Dzięki odpowiedniej segmentacji i sprawnej organizacji, każdego roku kontaktujemy się z tysiącami najbardziej aktywnych reklamowo firm. W ciągu ostatnich trzech lat praca konsultanta została zautomatyzowana i myślimy o dalszych krokach w naszym rozwoju w tym zakresie.

Jakie cechy pracowników najlepiej sprawdzają się w Eniro?

Pracownicy działu sprzedaży to kompetentni specjaliści, doskonale znający produkt i trendy na rynku. To osoby potrafiące zaproponować odpowiednie rozwiązanie odpowiadające potrzebom klienta. Konsultanci Eniro to profesjonalni doradcy, którzy budują długoterminowe relacje biznesowe. Ich praca opiera się na jasno zdefiniowanych celach i odpowiedniej organizacji procesu sprzedaży np. każdy konsultant ma przypisaną bazę klientów. Marketing cyfrowy wymaga ciągłego poszerzania wiedzy i umiejętności, dlatego kładziemy duży nacisk na szkolenia oraz dostarczanie nowoczesnych narzędzi wspierających codzienną pracę. Cyfryzacja procesów ułatwia pracę i zwiększa efektywność pracowników. Ważną rolę odgrywa także kultura organizacyjna, która inspiruje nas do osiągania sukcesów i ambitnych celów. Naszych pracowników wyróżnia także kreatywność, zdolność do poszukiwania nieszablonowych rozwiązań i otwartość na nowinki technologiczne.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój konsultantów sprzedaży?

W naszej firmie dbamy o rozwój zawodowy pracowników i dajemy im możliwość uczestniczenia zarówno w szkoleniach prowadzonych przez firmy zewnętrzne, jak i w szkoleniach rozwojowych, warsztatach i kursach e-learningowych odbywających się cyklicznie w ramach wewnętrznego programu Akademii Cyfrowej Panoramy Firm. Ponadto, do codziennej pracy w dziale sprzedaży wprowadzamy rozwiązania grywalizacyjne oraz konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. W zeszłym roku najlepsi konsultanci odwiedzili Rzym - teraz przed nimi wyprawa do Barcelony! Szkolenia są ważne i potrzebne, oprócz dostarczania wiedzy, mają aspekt motywacyjny i integracyjny dla uczestników. Równie istotna jest praktyczna wiedza na temat reklamy czy marketingu cyfrowego, która pozwala naszym konsultantom profesjonalnie doradzać naszym klientom. Działamy na rynku usług online i co roku wprowadzamy nowe produkty do portfolio - ostatnio np. remarketing, SEO i e-sklepy. Dobre przygotowanie merytoryczne wzbudza zaufanie, ponieważ rozmówca widzi, że ma do czynienia ze specjalistą w swojej dziedzinie.

Co wyróżnia Eniro jako pracodawcę?

W Eniro Polska szczególną uwagę zwracamy na równowagę miedzy życiem prywatnym i zawodowym: mamy stałe godziny pracy, nie zostajemy po godzinach, nigdy nie pracujemy w weekendy. Ostatnio zwiększyliśmy także podstawę w sprzedaży, która wynosi odpowiednio 3000 (Telesprzedaż) i 4000 (Sprzedaż bezpośrednia) złotych brutto. Oprócz podstawy jest oczywiście premia - w praktyce nieograniczona, której wysokość zależy wyłącznie od efektywności pracownika. Zapewniamy też stabilność finansową, tak ważną dla ludzi - pracujemy wyłącznie w oparciu o umowę o pracę i zawsze terminowo realizując wypłatę wynagrodzenia. Zapewniamy także atrakcyjne benefity - opieka medyczna, ubezpieczenie, Multisport. Nasza oferta pracy dla konsultantów telesprzedaży została przedstawiona na rynku w drugim kwartale tego roku podczas kampanii rekrutacyjnej i wizerunkowej pod hasłem "Praca 3000". Zakomunikowaliśmy w niej zwiększenie podstawy w Telesprzedaży do 3000 zł brutto. Szczegóły tej atrakcyjnej oferty można poznać na stronie www.praca3000.pl Zapraszamy do nas zarówno dobrych sprzedawców, jak i osoby z potencjałem, które rozważają realizowanie kariery w obszarze sprzedaży.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »