Jak certyfikaty wspierają biznes i zwiększają sprzedaż
Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej od lat prowadzi programy certyfikacji i promocji przedsiębiorstw w Polsce. Coraz więcej firm dostrzega rolę takich wyróżnień w budowaniu świadomości marki i wzmocnieniu sprzedaży. O przydatności certyfikatów dla firm i ich znaczeniu dla konsumentów mówi Marcin Andrzejewski, Dyrektor Programowy CBCK.
CBCK jest organizatorem najbardziej prestiżowej Gali Biznesu w Polsce. Siódma edycja odbyła się 17 lutego 2017 r. w warszawskim Hotelu Sheraton. Wręczaliście Państwo na niej statuetki programu Polish Exclusive. Kto bierze udział w tym programie?
Program promocyjny Polish Exclusive ma na celu wyłonienie najlepszych marek zarówno krajowych i zagranicznych, ale należących do przedsiębiorstw zarejestrowanych w Polsce. Wyróżnienie jest potwierdzeniem spełniania najwyższych standardów jakości oraz oczekiwań klienta premium. Upoważnia do korzystania z renomowanego godła promocyjnego w komunikacji marketingowej. Polish Exclusive to program ponadbranżowy, a więc wśród laureatów znajdują się przedsiębiorstwa z bardzo różnych sektorów produkcyjnych i handlowych, wszystkie łączy jednak wysoki poziom i wszechstronność oferty. Ogłoszenie wyników odbywa się podczas corocznej, uroczystej Gali Biznesu, w czasie której wręczamy laureatom statuetki.
Jaka jest idea programów prowadzonych przez CBCK?
Od 15 lat prowadzimy ogólnopolskie programy certyfikacji i promocji, w wyniku których wyłaniamy najlepsze podmioty i przyznajemy godła potwierdzające wiarygodność i jakość. Naszą misją jest wspieranie najlepszych przedsiębiorstw, zwłaszcza małych i średnich, które często nie mają świadomości swojej rynkowej atrakcyjności i potrzebują profesjonalnego wsparcia promocyjnego. Jednym z celów, które przed sobą stawiamy jest wyławianie takich perełek i pomoc w mocniejszym zaistnieniu w świadomości konsumentów.
Jakie programy poza Polish Exclusive prowadzą Państwo?
Głównym programem jest Firma Roku. Certyfikat potwierdza wiarygodność i rzetelność przedsiębiorstw. Reaktywowaliśmy także duży projekt konsumencki - Hit Konsumenta, który promuje produkty cieszące się największą popularnością i sympatią kupujących. Równocześnie prowadzimy wyspecjalizowane, bardzo cenione na rynku programy branżowe, np. dla firm budowlanych i deweloperów czy prywatnego sektora medycznego. W ubiegłym roku ruszyła również pierwsza edycja programu Best Quality Employer mającego na celu certyfikację i promocję liderów rynku pracy. To odpowiedź na rosnącą potrzebę przedsiębiorstw w zakresie tworzenia marek atrakcyjnych i rzetelnych pracodawców, co m.in. pomaga przyciągać i zatrzymywać największe talenty.
Jakie korzyści wiążą się z otrzymaniem certyfikatu czy wyróżnienia?
Certyfikat i wyróżnienie upoważniają do korzystania z godła promocyjnego danego programu. Godło jest atrakcyjnym, a przede wszystkim skutecznym narzędziem budowania wizerunku, wzmacniania obecności na rynku oraz sprzedaży. Takie wyróżnienie to okazja do przeprowadzenia kampanii informacyjnej, pochwalenia się sukcesem partnerom biznesowym i klientom, a także podziękowania pracownikom za ich wkład w pozycję firmy. Godło umieszczone na opakowaniu produktu wyróżnia je na tle konkurencji, jest zachętą do zakupu gwarantującą bezpieczeństwo i satysfakcję. Badania pokazują, że konsumenci przywiązują dużą wagę do takich znaków, chętniej wybierają produkty posiadające certyfikaty i wyróżnienia potwierdzające jakość. Współpraca z nami nie kończy się jednak na odebraniu wyróżnienia. Zapewniamy laureatom roczny pakiet promocyjny, obejmujący wsparcie marketingowe i PR-owe.
Kto może wziąć udział w programach certyfikacji?
Przyjmujemy kryteria jakościowe, a więc wielkość czy okres działalności przedsiębiorstwa nie mają znaczenia. Zapraszamy do zgłaszania się wszystkie prężnie rozwijające się firmy, które przestrzegają zasad etyki w biznesie, przyjmują postawę pro kliencką, a ich produkty i usługi mogą pochwalić się wysoką jakością i niezawodnością.