O co chodzi w outdoorze?

Właściwie od czasów starożytności , gdy pewien Egipcjanin 3000 lat temu za pomocą ogłoszenia umieszczonego w mieście szukał zbiegłego niewolnika, po dzisiejsze dyskusje o ładzie przestrzennym o to samo. Czyli o skuteczną komunikację.

Pierwszy polski plakat reklamowy (pierwszy, o którym wiemy), pochodzi z pierwszej połowy 17 wieku, i zaprasza na pokaz teatru marionetek. Pierwsze plakaty outdoorowe w Stanach Zjednoczonych w latach trzydziestych dziewiętnastego wieku były inicjatywą lokalnych sprzedawców. Właściciele sklepów malowali ogłoszenia lub przyklejali druki na ścianach i płotach, aby zwracać uwagę przechodniów ofertą derek końskich, pigułek na reumatyzm i tego typu towarów codziennego użytku.

W 1835 roku w Nowym Jorku pojawił się pierwszy plakat wielkoformatowy. Mierzył nieco powyżej 50 stóp kwadratowych, czyli był to format około 4.6 m. kw. i zapraszał na pokaz tresury zwierząt do cyrku, na "Najwspanialsze widowisko świata", jak głosił napis.

Reklama

A potem wszystko potoczyło się szybko i jak najbardziej na dziko. Oblepione plakatami płoty, ściany, parkany i wszystko inne - nie są naszym wynalazkiem i jest nadzieja, że skoro inni ucywilizowani reklamę zewnętrzną, my też damy sobie radę. W 1872 roku powstała pierwsza branżowa organizacja outdoorowa w USA, co jest traktowane jako początek profesjonalnego OOH w Stanach. To było 142 lata temu.

W Polsce pierwsze reklamy OOH pojawiły się w 1991 roku. W 1995 roku w Warszawie było mniej więcej 3 tysiące tablic reklamowych, a na przykład w Wiedniu - grubo ponad 30 tysięcy. Kiedy IMB wchodził do Polski, nie było gdzie go reklamować - nie istniała infrastruktura reklamowa. Naprawdę, kiedy mówi się o historii reklamy w Polsce, nie sposób jej nie łączyć z historią wolnego rynku. A wolny rynek to konkurencja i potrzeba wymiany informacji.

Skuteczna komunikacja

O to chodzi w outdoorze, bardzo starej, bardzo masowej, bardzo naturalnej formie kontaktowania się, opartej o obraz, o wizualizację. Jest jednak pewnym paradoksem, że mówimy - jednak raczej pejoratywnie - o cywilizacji obrazkowej, a w reklamie outdoorowej akurat panuje tendencja do gadulstwa. Tymczasem to, co ma znaczenie podstawowe to prostota, która w połączeniu z jeszcze kilkoma rzeczami, o których można przeczytać na przykład tutaj sprawia, że reklama outdoorowa jest skuteczna.

W Jet Line zajmujemy się skuteczną komunikacją w przestrzeni, reklamą zewnętrzną czyli outdoorem, działaniami niestandardowymi, ambientem. Pomagamy naszym Klientom opowiedzieć o sobie ich Klientom. O to chodzi. Zapraszamy do nas.

Mat. promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »