Współpraca marki z influencerem. Jak stworzyć duet doskonały?

Wszyscy wiemy, kim są influencerzy. Z pewnością każdy z nas potrafi wymienić co najmniej kilku blogerów, a także firm z nimi współpracujących. Influencerzy, jako osoby popularne, mają wpływ na wiele decyzji zakupowych. Markom zależy na pochlebnych opiniach influencerów, którzy mogą zapewnić sprzedawcom sukces.

Wszyscy wiemy, kim są influencerzy. Z pewnością każdy z nas potrafi wymienić co najmniej kilku blogerów, a także firm z nimi współpracujących. Influencerzy, jako osoby popularne, mają wpływ na wiele decyzji zakupowych. Markom zależy na pochlebnych opiniach influencerów, którzy mogą zapewnić sprzedawcom sukces.

Niemal cały influencer marketing opiera się na relacjach tego typu. Nie powinniśmy jednak zapominać o nieco mniejszych graczach na rynku marketingu, którzy mogą pozytywnie wpłynąć na decyzje dotyczące firmy.

KORZYŚCI DLA MARKI

Nie od dziś wiadomo, że firmy współpracujące z blogerami czy influencerami idealnie "sprzedają się" w sieci, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia użytkowników social mediów. Warto więc powierzyć im reklamę swoich produktów. Dlaczego? Otóż zlecając promocję produktów influencerom, zyskujemy gwarancję, iż zostaną one przekazane odpowiedniej grupie docelowej. Jeżeli np. zajmujemy się sprzedażą młodzieżowych ubrań, butów czy kosmetyków, powinniśmy nawiązać współpracę z nastoletnimi mikroinfluencerami, którzy w swoich blogach czy kontach na Instagramie, YouTube czy Facebooku zaprezentują produkty w korzystnym świetle i dzięki temu zachęcą nowych odbiorców do ich zakupu. Tysiąc instagramowych followersów mikroinfluencera może zapewnić marce polubienia na poziomie 8 proc. *

Reklama

Najbardziej korzystną opcją jest więc poszukiwanie mikroinfluencerów, którzy posiadają od 1 do 10 tys. obserwujących na Instagramie. Dzięki mniejszej liczbie obserwujących są oni w stanie zapewnić kontakt z grupą docelową na interesującym poziomie. Co wiąże się także z tą informacją, mniejsza liczba fanów nadaje mikroinfluencerom wrażenie autentyczności, które z pewnością wpływa korzystnie na zakup produktów przez nas polecanych. Pozytywny wpływ na decyzje zakupowe mają także osobiste sympatie. Większość z nas prędzej zaufa sympatycznej Ani, która jest podobna do nas, niż kapryśnej aktorce młodego pokolenia, z którą nie czujemy się związani. Kolejnym argumentem za współpracą z mikroinfluencerami są kwestie finansowe - jest to tańsza opcja niż współpraca ze znanymi osobami - aktorami, sportowcami czy piosenkarzami. Celebryci są w pełni świadomi swojej ceny, dlatego też promocja produktu z pomocą takich osób to długotrwała akcja, która pochłonie dużo czasu i pieniędzy. W odróżnieniu od tego mikroinfluencerzy, ze względu na mniejsze pole manewru, zgadzają się na współpracę za niższe kwoty czy też w zamian za produkty. Taki układ idealnie sprawdza się w przypadku blogerów modowych, kosmetycznych, muzycznych, książkowych czy filmowych. Dostarczając im własne produkty, marka może liczyć na szczere opinie, które z pewnością znajdą grono odbiorców zainteresowanych tą właśnie tematyką.

JAK ZNALEŹĆ ODPOWIEDNIĄ OSOBĘ?

Teraz, kiedy znasz już korzyści wynikające ze współpracy z mikroinfluencerami, warto pomyśleć o sposobie pozyskania takiego partnera biznesowego. Podstawą będzie obserwacja. Śledź swoją branżę - zobacz, kto jest obecnie modnym influencerem, o kim się mówi, kogo obserwują twoi fani czy też fani twojej marki (dobrą opcją jest poszukiwanie za pomocą hashtagów). Pomocne będą narzędzia monitoringu mediów, szczególnie przeglądy mediów dotyczące wybranych tematów czy osób. Takie poszukiwania z pewnością pomogą odnaleźć prawdziwe perełki, czyli osoby, które godnie będą reprezentowały twoją firmę czy produkt, wpisując się w idee marki. Skorzystaj ze sprawdzonych metod badawczych oferowanych przez wyspecjalizowane firmy, takie jak PRESS-SERYICE Monitoring Mediów. Dzięki audytom i raportom medialnym zanalizujesz aktualną pozycję medialną influencera. Dobrym pomysłem jest także poszukiwanie mikroinfluencerów z najbliższego otoczenia marki. Z pewnością takie posunięcie wpłynie pozytywnie na sprzedaż produktu. Kiedy już wytypujesz grupę influencerów, nie zapomnij się z nimi spotkać. Pamiętaj, że pomimo iż reklama produktu odbywać się będzie online, to jednak nic nie zastąpi kontaktu twarzą w twarz. W ten sposób poznasz bliżej osobę, z którą przyjdzie ci pracować, a także zbudujesz solidne relacje, co zawsze jest na czasie. Dzięki spotkaniom unikniesz też przekazania swojego produktu w ręce nieodpowiedniej do tego osoby.

KORZYŚCI DLA MIKROINFLUENCERA

Nie zapominajmy jednak, iż nie tylko firma czerpie korzyści z tego rodzaju reklamy. Współpraca ze znaną marką jest z pewnością korzystna także dla samego mikroinfluencera, który dzięki tego rodzaju działaniom może jako pierwszy zapoznać się z najnowocześniejszymi narzędziami, usługami, produktami. Jest więc to prawdziwa gratka dla osób ciekawych świata i pragnących poszerzać swoje horyzonty. Współpraca z blogerami i mikroinfluencerami, to rzecz, której nie należy się bać. Zmieniający się rynek marketingu pełny młodych i odważnych osób oferuje kolejny sposób na rozwój działalności. Warto z niego skorzystać.

* http://blog.bloomboard.co/20l7/07/l9/ micro-influencer-marketing/

Jak znaleźć odpowiedniego influencera? Śledź swoją branżę - zobacz, kto jest obecnie modnym influencerem, o kim się mówi, kogo obserwują fani twojej marki.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów jest liderem w dziedzinie kompleksowego monitoringu internetu, social mediów, prasy, radia i telewizji. Agencja specjalizuje się w opracowywaniu wielopoziomowych audytów i raportów medialnych, niezbędnych w zarządzaniu wizerunkiem.

www.psmm.

Analizy medialne dostępne są pod adresem: www.psmm.pl/raporty-specjalne

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »