27 proc. wzrostu zysku netto Grupy AB

O 27 proc. wyższy rok do roku zysk netto wypracowała Grupa AB (GPW: ABE) w drugim kwartale roku finansowego 2013/2014 r. Wyniósł on 21,2 mln zł wobec 16,7 mln zł w roku poprzednim.

 O 27 proc. wyższy rok do roku zysk netto wypracowała Grupa AB (GPW: ABE) w drugim kwartale roku finansowego 2013/2014 r. Wyniósł on 21,2 mln zł wobec 16,7 mln zł w roku poprzednim.

W II kwartale roku obrotowego 2013/14 (IV kw. kalendarzowy) Grupa AB uzyskała 1,63 mld zł przychodów, utrzymując tym samym sprzedaż na poziomie zbliżonym do zeszłorocznej w tym samym okresie. Jednocześnie czołowy polski dystrybutor IT zwiększył rentowność netto do poziomu 1,3 proc., co pozwoliło na osiągnięcie zysku netto w wysokości 21,2 mln zł. Wynik ten jest o 27 proc. lepszy od wypracowanego w II kwartale 2012/13 roku, kiedy wyniósł on 16,7 mln zł. W ujęciu półrocznym poprawa jest jeszcze wyższa - zysk netto spółki w pierwszej połowie roku obrotowego wzrósł bowiem z 26 do 34,2 mln zł, czyli o prawie 32 proc.

Reklama

- Miniony kwartał był dla nas jednym z najlepszych w historii pod względem osiągniętego zysku. Widać tutaj efekty naszej wielomiesięcznej pracy nad rentownością. Z jednej strony wypracowaliśmy wyższe marże, z drugiej optymalizowaliśmy koszty operacyjne - wyjaśnia Andrzej Przybyło, prezes Grupy AB. - Tak dobre wyniki to m.in. konsekwencja postępującej dywersyfikacji oferty produktowej i wchodzenia w nowe segmenty takie, jak dystrybucja AGD oraz zabawek. Pozwala nam to również na systematyczne poszerzenie bazy klientów - dodaje Andrzej Przybyło.

W minionym kwartale segment AGD zanotował dużą dynamikę wzrostu sprzedaży (+70 proc. q/q). Obecnie spółka obsługuje miesięcznie ponad 700 klientów AGD. Liczba ta przyrasta dynamiczne w każdym kolejnym miesiącu. Widoczny udział w wynikach drugiego kwartału obrotowego Grupy AB miała też przejęta wrześniu drugiej połowie 2013 r. spółka Rekman - jeden z największych dystrybutorów zabawek w Polsce.

Spółka zanotowała bardzo udany kwartał. Zarząd AB podkreśla jednak, że z uwagi na dużą sezonowość w branży zabawkarskiej, jest to tradycyjnie najlepszy okres w roku. Władze AB zapowiadają kontynuację działań konsolidujących Rekmana ze strukturami AB, zmierzające do osiągnięcia pełnych synergii przychodowych i kosztowych.

Jednym z sukcesów Grupy AB jest również szybki rozwój sieci franczyzowej integratorów pod marką Optimus. Ma ona obecnie już 35 firm zrzeszonych, co już teraz pozwala wypracowywać całej grupie znaczący dodatkowy przychód. Jednocześnie spółka rozbudowuje ofertę produktową zgodnie z aktualnymi trendami i zapotrzebowaniem rynku. - Optimus, mimo że jest we wczesnej fazie budowania pozycji na rynku, sprawnie realizuje postawione przed nim założenia - mówi Andrzej Przybyło. Zgodnie ze strategią, ma on do 2015 roku pozyskać co najmniej 100 partnerów.

AB konsekwentnie rozwija sieć stacjonarnych sklepów franczyzowych Alsen. Sieć rozrosła się w ciągu roku o kolejne 42 punkty handlowe, osiągając 380 placówek na koniec 2013 roku. Zgodnie z długofalowym planem, sieć Alsena ma wciąż dynamicznie rozwijać się, pokrywając swoim zasięgiem obszar całego kraju i umacniając się na wiodącej pozycji w swoim segmencie działalności.

Sprawdź notowania AB SA na stronach INTERIA.PL

- - - - -

Grupa AB to największy dystrybutorów IT i elektroniki użytkowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Notowana na warszawskiej GPW spółka prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do niemal 16 tysięcy partnerów handlowych. Obok ugruntowanej już pozycji na rynku dystrybucji sprzętu IT, Grupa AB z sukcesem prowadzi sprzedaż hurtową elektroniki użytkowej, RTV-AGD i zabawek, konsekwentnie poszerzając portfel produktów oraz bazę lojalnych klientów.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: AB SA | Netta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »