Ambitne plany Koelnera

Koelner może zadebiutować na giełdzie na początku grudnia. Z publicznej oferty zamierza pozyskać około 70 mln zł Spółka spodziewa się w tym roku znaczącej poprawy wyników.

Koelner może zadebiutować na giełdzie na początku grudnia. Z publicznej oferty zamierza pozyskać około 70 mln zł Spółka spodziewa się w tym roku znaczącej poprawy wyników.

Wrocławska firma produkująca elementy złączne (śruby, kołki rozporowe) ma ambitne plany inwestycyjne. Potrzebuje nie mniej niż 70 mln zł, które chce zdobyć na giełdzie. Za te pieniądze zbuduje m.in. centrum logistyczne. Planuje również rozwinąć sieć sprzedaży, a także dokapitalizować spółki zagraniczne i otworzyć nowe w Europie Zachodniej. Zamierza kupić również maszyny i inne środki trwałe, dzięki czemu wzrosną jej moce produkcyjne.

Publiczna oferta obejmie przede wszystkim od 5 do 7 mln nowych walorów serii B. 8 listopada inwestorzy poznają przedział cenowy. Po zakończeniu budowy księgi popytu, która potrwa od 9 do 17 listopada, niewykluczone że jeszcze 1,2 mln akcji serii A sprzeda firma Amicus (ma 88,3% kapitału; jest kontrolowana przez Przemysława i Radosława Koelnerów). Te walory będą mogli jednak kupić tylko inwestorzy instytucjonalni. W tej chwili nie wiadomo, ile nowych akcji trafi do drobnych graczy, a ile do kwalifikowanych. Wyjaśni się to po zakończeniu book-buildingu. Zapisy będą przyjmowane 18 i 19 listopada. Debiut praw do akcji planowany jest w pierwszych dniach grudnia.

Reklama

Firma planuje uruchomić także opcję menedżerską dla kluczowych pracowników. Może do nich trafić nieco ponad 1 mln akcji serii C w latach 2005-2007. Aby je objęli, wynik EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) musi wzrosnąć z planowanych 30 mln zł w tym roku do 53 mln zł w 2006 r.

Przychody grupy kapitałowej mają przekroczyć w tym roku 160 mln zł (będą o 36% wyższe niż w 2003 r.), a zysk netto 21 mln zł (90%). Po trzech kwartałach br. sprzedaż przekroczyła 120 mln zł, a zysk netto 18,3 mln zł.

Wybrane czynniki ryzyka, na jakie narażony jest Koelner
- sezonowość sprzedaży - największe przychody spółka generuje w III kwartale, najmniejsze w I;
- wejście Polski do Unii Europejskiej i związany z tym wzrost stawki VAT z 7% do 22% na materiały budowlane negatywnie wpłynął na ich sprzedaż;
- wahania cen surowców - Koelner wykorzystuje w produkcji wyrobów m.in. stal, która w I półroczu 2004 r. zdrożała o 50%. Z tego powodu spółka podwyższyła ceny produktów o 10%;
- niewystarczające moce produkcyjne - zarząd twierdzi, że przedsiębiorstwo ma zbyt mały potencjał wytwórczy w porównaniu z deklarowanym popytem rynkowym.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: plany | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »