Będziemy taniej kupować online

Wczoraj KE przyjęła projekt mający zwiększyć ochronę konsumentów, dokonujących zakupów w internecie oraz pomóc przedsiębiorstwom w rozszerzaniu swojej oferty w sieci.

Przyjęty projekt dotyczy internetowej sprzedaży towarów (np. zakupu ubrań w sieci).

- Internet zlikwidował bariery technologiczne na drodze do jednolitego rynku cyfrowego, a my pragniemy usunąć bariery prawne. Ujednolicenie praw umownych w całej UE ułatwi dostarczanie zarówno towarów jak i treści cyfrowych w całej Europie - zapowiedziała komisarz ds. konsumentów Vera Jourova.

Dyrektywy proponują m.in. dwuletni okres gwarancji na produkty zakupione w internecie bez potrzeby udowadniania przez konsumenta, że wada istniała w momencie dostawy oraz jasne prawo do rekompensaty, gdy produkt cyfrowy jest wadliwy (np. plik z muzyką, który nie działa) bez czasowego ograniczenia odpowiedzialności za takie wady.

Reklama

KE ocenia, że potencjał handlu elektronicznego w UE wciąż nie jest wykorzystany w dużej mierze z powodu różnic w krajowych przepisach dotyczącym umów. Szacuje, że jedynie 12 proc. sprzedawców detalicznych sprzedaje swoje towary w internecie konsumentom z innych państw UE; w Polsce jest to zaledwie 6 proc.

Dla 50 proc. polskich sprzedawców, prowadzących sprzedaż on-line różnice między krajowymi przepisami dotyczącymi umów konsumenckich są istotną przeszkodą dla sprzedaży transgranicznej.

Tylko 4 proc. polskich klientów kupuje online w innych krajach UE, podczas gdy 33 proc. kupuje online w Polsce. Najpoważniejszą przeszkodą jest brak zaufania. Tylko 39 proc. polskich konsumentów czuje się pewnie, dokonując zakupów przez internet w innym kraju unijnym - wynika z danych KE.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: kupujcie | kupować
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »