Biedronka ma zgodę UOKiK na produkcję i dystrybucję azjatyckiej żywności

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego wszczętego na wniosek Jeronimo Martins Polska oraz Vershold Solutions Limited wydał zgodę na dokonanie koncentracji, polegającej na utworzeniu przez spółki wspólnego przedsiębiorcy pod nazwą Asia Style.

Wnioski w tej sprawie spółki złożyły do UOKiK 7 stycznia, a decyzję wydano 2 luteo.

Spółki z grupy Vershold zajmują się pozyskiwaniem klientów z rejonów Azji oraz organizacją dystrybucji artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku swoich klientów do dyskontów na terytorium m.in. Polski.

JMP należy do Grupy Jeronimo Martins, której działalność w Polsce koncentruje się na detalicznej sprzedaży artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku w sieci "Biedronka".

Przedmiotem działalności wspólnego przedsiębiorcy będzie świadczenie usług sprzedaży hurtowej oraz obsługi importu produktów oraz półproduktów spożywczych, jak również produkcja azjatyckich dań gotowych oraz ich dystrybucja. [...]

Reklama

- - - - -

Analitycy: Najmniej narażony na skutki podatku jest Eurocash, najbardziej Jeronimo Martins

Choć branża nie będzie wolna od wpływu polityki (podatek od sieci handlowych), czynniki makroekonomiczne w 2016 roku powinny sprzyjać perspektywom spółek handlu hurtowego i detalicznego.

[...] Powodem dla wysokiej dynamiki sprzedaży żywności będzie kontynuowany wzrost płac i zatrudnienia i idący za tym wzrost popytu. Do listopada 2015 fundusz płac rósł średnio o 4,7 proc. r/r.

- Czynnikiem ryzyka pozostaje wprowadzenie podatku od sieci handlowych. Najmniej narażony na to ryzyko pozostaje Eurocash, ze względu na działalność hurtową i tylko pośrednią ekspozycję na handel detaliczny. Ze względu na niewielki udział w rynku, wysokiego podatku może uniknąć Emperia - dla Stokrotki zakładamy tylko stawkę 0,5 proc., a najbardziej narażony na efekty wprowadzenia nowego podatku pozostaje Jeronimo Martins (zakładamy stawkę 2 proc.). Sądzimy jednak, że koszt podatku zostanie relatywnie szybko przerzucony na producentów i konsumentów, przejściowo tylko obniżając marże spółek handlowych - uważają analitycy.

Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »