SLEEPZAG (SLZ): bmp sprzedał udziały w firmie eprofessional GmbH - raport 20

Raport bieżący nr 20/2006
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

Spółka bmp AG (WKN 330420) sprzedała posiadany 25,5 procentowy udział w firmie eprofessional GmbH, agencji full service w dziedzinie marketingu w wyszukiwarkach, na rzecz ZANOX.de AG z Berlina. Przychody z transakcji, łącznie ze zwrotem środków zainwestowanych na zasadach spółki cichej, wynoszą 4 mln EUR. bmp ze zbycia udziałów realizuje zysk w siedmiocyfrowej wysokości.

Założona w 1999 roku agencja dołączyła do grona spółek portfelowych bmp w czerwcu 2000 roku. Od tamtej pory eprofessional awansował na miejsce jednej z czołowych firm w zakresie marketingu w wyszukiwarkach w skali europejskiej. bmp towarzyszyła temu procesowi nie tylko finansowo, lecz także w oparciu o istniejącą sieć kontaktów, wspierała rozwój przedsiębiorstwa poprzez wnoszenie potrzebnego know-how. Firma zatrudnia obecnie ponad 50 pracowników i stała się jedną z wiodących niemieckich agencji, świadcząc usługi dla ponad 100 reklamodawców, wśród których znajdują się takie znane firmy, , jak np. Beiersdorf, Maggi i Otto.

Reklama

Dokonana aktualnie sprzedaż na rzecz działającej w skali międzynarodowej firmy Zanox.de świadczy o tym, z jakim sukcesem bmp identyfikuje i rozwija młode przedsiębiorstwa. Sven Ossenbrüggen, partner bmp ds. eprofessional, mówi: "Dokonaną obecnie transakcją zakończymy rozpoczętą 6 lat temu bardzo pomyślną i przyjemną współpracę z eprofessional - z zarządem, pracownikami oraz wspólnikami. Cieszymy się, że w postaci Zanoxa znaleziono nabywcę, który otwiera przed spółką, zarządem i pracownikami mnóstwo ciekawych opcji".

Christian Petersen, prezes eprofessional, komentuje: "Zarówno kapitał, który zainwestowała w nas bmp, jak i know-how, który nam udostępnili, były niezwykle wartościowe dla pomyślnego rozwoju naszego biznesu. To obszerne wsparcie było jednym z czynników, dzięki którym z naszego zespołu założycieli powstawała jedna z czołowych agencji full-service w zakresie marketingu w wyszukiwarkach w Europie.

Thomas Heßler, CEO Zanoxa, dodaje: "Dzięki know-how eprofessional w zakresie SEM i naszej globalnej strukturze, będziemy pierwszym dostawcą globalnego rozwiązania software'owego SEM-API na świecie. Pozwala to na integrację wszystkich liczących się wyszukiwarek jak np. Google, Yahoo!Search, Miva czy Baidu."

"Pasujemy do siebie zarówno na szczeblu narodowym jak i międzynarodowym, mamy szansę osiągnąć istotne synergie. Tą strategiczną akwizycją robimy wielki krok naprzód na dynamicznie rozwijającym się rynku marketingu w wyszukiwarkach. Eprofessional przyczyni się do dalszego podnoszenia naszej zyskowności i pozwoli w tym roku na osiągnięcie przychodów powyżej 100 mln EUR. eprofessional ma wspaniałą renomę jako profesjonalna agencja marketingu w wyszukiwarkach, którą w dużej mierze zawdzięcza faktowi, że know-how techniczny jest pierwszorzędny", wyjaśnia Heiko Rauch, CFO Zanoxa.

Podstawa prawna: par. 36 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Dz. U. z dn. 26 października 2005 r. nr 209; poz. 1744).
Jens Spyrka - Partner

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: bmp AG
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »