"Chudy" biznes

Jak wskazują zamówione przez "Rzeczpospolitą" badania, w ciągu ostatnich 12 miesięcy w Polsce sprzedano leków i preparatów odchudzających za blisko 72 miliony złotych. Na pieczywo chrupkie wydaliśmy ponad 110 milionów złotych, a co czwarty Polak podjął w tym czasie próbę odchudzania.

Jak wskazują zamówione przez "Rzeczpospolitą" badania, w ciągu ostatnich 12 miesięcy w Polsce sprzedano leków i preparatów odchudzających za blisko 72 miliony złotych. Na pieczywo chrupkie wydaliśmy ponad 110 milionów złotych, a co czwarty Polak podjął w tym czasie próbę odchudzania.

Blisko jedna czwarta dorosłych Polaków deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy próbowało się odchudzać - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie "Rzeczpospolitej" przez Pracownię Badań Społecznych w Sopocie 9 i 10 sierpnia na 1012-osobowej próbie reprezentatywnej dla dorosłej ludności kraju. Oznacza to, że potencjalnymi klientami producentów różnego rodzaju "odchudzacze" jest 6,5 miliona Polaków. Odchudzają się nie tylko kobiety (30 procent twierdzących odpowiedzi), ale i mężczyźni (17 procent).

Z badań wynika, że osoby chcące zrzucić nadmiarowe kilogramy to przede wszystkim Polacy przed czterdziestką z wyższym wykształceniem i zarobkami powyżej 700 złotych przypadających na osobę w gospodarstwie domowym. Najbardziej o swoją wagę martwią się pracownicy sfery budżetowej (40 procent twierdzących odpowiedzi) i przedsiębiorstw państwowych (28 procent). Natomiast tylko jedna piąta osób zatrudnionych w prywatnych przedsiębiorstwach przyznaje, że próbowała się odchudzać w ciągu ostatniego roku.

Reklama

Więcej wydajemy na lekkie pieczywo chrupkie - w ciągu ostatnich 12 miesięcy blisko 114 mln złotych. Rośnie też ilościowy udział napojów "light" w ogólnej sprzedaży napojów gazowanych - wzrósł z 1,9 do 3,2 procent, w ujęciu wartościowym zaś z 2,5 do 3,9 procent.

W ubiegłym roku sprzedano w polskich aptekach specyfików na odchudzanie za 71,13 miliona złotych, tj. o blisko 1 procent więcej niż przed rokiem. Zaś w ciągu roku liczonego od połowy 2002 roku do końca czerwca tego roku sprzedano w Polsce leków odchudzających i wspomagających odchudzanie za 71,77 mln złotych (w cenach producenta), tj. o 0,1 procent mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W praktyce Polacy wydali w aptekach na preparaty stosowane w odchudzaniu znacznie więcej, gdyż do podanej kwoty dochodzi jeszcze podatek VAT, marża hurtowa i apteczna - podsumowuje farmaceutyczny "chudy" rynek "Rzeczpospolita".

Centrum prasowe.net/Polska.pl
Dowiedz się więcej na temat: Biznes | chuda | pieczywo | chude | procent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »