Conforama zainwestuje 360 mln zł

Francuska sieć chce zmienić układ sił na polskim rynku.

Francuska sieć chce zmienić układ sił na polskim rynku.

Przed końcem roku ruszy pierwszy polski sklep Conforamy, francuskiej sieci oferującej wyposażenie wnętrz. W ciągu kilku najbliższych lat firma zainwestuje w 10 sklepów na terenie naszego kraju, co ma ją kosztować 600 mln FRF (360 mln zł).

Conforama, francuska sieć sklepów oferujących wyposażenie wnętrz, już w grudniu uruchomi swoją pierwszą polską placówkę. Sieć należy do Pinault Printemps-Redoute, jednej z największych francuskich grup wyspecjalizowanych w masowej dystrybucji dóbr. PPR prowadzi także sprzedaż wysyłkową i internetową. W jej skład wchodzą, poza Conforamą, Fnac (odpowiednik Empiku), Rexel, Gucci oraz firmy zajmujące się handlem B2B.

Reklama

Zwiastun sieci

Conforama ma być pierwszym przyczółkiem PPR w Europie Środkowej. W krótkim czasie francuska sieć może stać się największym konkurentem dla sklepów szwedzkiej IKEA, która ma w naszym kraju 6 placówek. Zapowiada się zresztą większa konkurencja na rynku, na którym do tej pory, królowała IKEA. Ekspansję zapowiada także niemiecka sieć sklepów z meblami Moebel Walther.

- Do końca przyszłego roku otworzymy trzy sklepy w Warszawie. Zainwestujemy około 180 mln FRF (108 mln zł) - mówi Francois Guin, dyrektor generalny Conforama Polska.

Pierwszy sklep o powierzchni 4,25 tys. mkw., francuska sieć otworzy w grudniu w podwarszawskich Jankach, czyli tuż obok obiektu Szwedów. Drugi sklep o takiej samej powierzchni uruchomi w Warszawie przy ulicy Ostrobramskiej, trzeci w grudniu 2001 roku - na Targówku, gdzie właśnie trwa budowa kolejnego obiektu IKEI.

- Po 2002 roku chcemy otwierać przynajmniej jedną placówkę rocznie. Chcemy stworzyć w Polsce w ciągu kilku lat sieć 10 sklepów - zapowiada Francois Guin.

Pierwszą placówkę poza stolicą Conforama planuje otworzyć w Katowicach, potem m.in. we Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku. Koszt wybudowania jednego sklepu szef Conforamy Polska szacuje na 60 mln FRF (36 mln zł).

Potrzebny partner

Placówki w Warszawie mają być testem dla zbadania rynku. Dopiero później Francuzi oszacują, ile tak naprawdę zainwestują w polski rynek.

- Jeżeli wszystko będzie dobrze funkcjonowało, powołamy spółkę, która zajmie się stworzeniem sieci. Już teraz szukamy partnera, który wszedłby z nami w tego typu inwestycję - ujawnia Francois Guin.

Francuzi prowadzą rozmowy przede wszystkim z funduszami inwestycyjnymi. Niewykluczone, że Conforamą zainteresuje się któryś fundusz venture capital. Obecnie wszystkie inwestycje francuska firma pokrywa ze środków własnych.

Bez konkurencji

Sklepy Conforamy będą oferowały artykuły z wyposażeniem wnętrz: meble, artykuły dekoracyjne, sprzęt AGD, RTV i informatyczny.

- Nie mamy, tak naprawdę, konkurencji na polskim rynku. Nasze sklepy nie będą przypominały oferty IKEA, która stworzyła własny styl. U nas wybór będzie o wiele bogatszy - zapewnia Fracois Guin.

W przeciwieństwie do Szwedów, francuska firma nie będzie sama projektowała i zlecała wykonanie mebli. Zamierza natomiast zaoferować klientom dosyć duży wybór artykułów, cen i stylów. Firma podpisała umowy z kilkoma polskimi producentami. Już teraz polskie meble sprzedaje we Francji i Szwajcarii.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | firma | francuska | układ sił | IKEA | polski rynek | sklep
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »