CP chce obniżyć churn i przyspieszyć proces pozyskiwania klientów

- Cyfrowy Polsat spodziewa się, że wprowadzenie do oferty z dniem 30 sierpnia br. usługi Internetu LTE przyczyni się do spadku wskaźnika odejść abonentów churn oraz pozwoli przyspieszyć proces pozyskiwania klientów - poinformował na konferencji prezes spółki, Dominik Libicki. Tempo rozwoju sieci LTE będzie uzależnione od zgody UOKiK na zakup Polkomtela przez Zygmunta Solorza-Żaka.

- Cyfrowy Polsat spodziewa się, że wprowadzenie do oferty z dniem 30 sierpnia br. usługi Internetu LTE przyczyni się do spadku wskaźnika odejść abonentów churn oraz pozwoli przyspieszyć proces pozyskiwania klientów - poinformował na konferencji prezes spółki, Dominik Libicki. Tempo rozwoju sieci LTE będzie uzależnione od zgody UOKiK na zakup Polkomtela przez Zygmunta Solorza-Żaka.

- Technologia, na której zaczniemy dziś świadczyć usługi internetowe, to technologia szczególna. Wierzę, że zrewolucjonizuje ona nie tylko rynek internetu mobilnego, ale rynek internetu w ogóle - powiedział dziennikarzom Libicki.

LTE w sposób wymierny wpłynie również na wskaźniki istotne dla spółki.

- Spodziewamy się, że usługa LTE będzie czynnikiem, który wpłynie na obniżenie churnu. Ponadto wierzymy, że tak jak obecnie internet jest dodatkiem do telewizji, tak dzięki Internetowi LTE będziemy od teraz pozyskiwali klientów dla usług telewizyjnych - podał prezes.

Reklama

- Zakładamy, że wprowadzenie LTE przyspieszy proces pozyskiwania klientów, ze względu na możliwość zakupu tej usługi solo, bez konieczności łączenia jej z usługa telewizyjną - dodał.

Zapytany o przewidywania odnośnie tempa rozbudowy sieci LTE Libicki odpowiedział: "tempo budowy sieci będzie zależało od wyrażenia zgody przez prezes UOKiK na przejęcie Polkomtela. Jeśli transakcja zostanie sfinalizowana, Mobyland będzie mógł korzystać z infrastruktury Polkomtela, co przyspieszy rozwój sieci".

W 2010 roku Mobyland i Centernet, spółki zależne Aero 2, uruchomiły sieć telekomunikacyjną w technologii LTE 1800, chcąc ją oferować innym operatorom. W połowie grudnia 2010 roku Cyfrowy Polsat podpisał umowę, zgodnie z którą Mobyland ma zapewnić dostęp do usługi bezprzewodowej transmisji danych, realizowanej w pasmach 1800 MHz (LTE) oraz 900 MHz (HSPA+).

Na początku lipca akcjonariusze Polkomtela podpisali ze spółką Spartan Capital Holdings należącą do Zygmunta Solorza-Żaka umowę sprzedaży 100 proc. akcji Polkomtela. Calkowita wartość transakcji wyniesie 18,1 mld zł. Transakcja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która według umowy, musi zostać pozyskana do końca 2011 roku.

Usługi LTE Cyfrowego Polsatu są dostępne obecnie na ponad 500 stacjach bazowych, w około 1 300 miejscowościach. W kolejnych etapach sieć będzie sukcesywnie rozbudowywana.

Testy konsumenckie usługi LTE zostały przeprowadzone w dniach 16 marca - 31 sierpnia br. Wzięło w nich udział około 2 000 testerów, czyli uczestników akcji "Zapisz się na Internet LTE", pracowników i współpracowników operatora, pracowników sieci sprzedaży Cyfrowego Polsatu oraz przedstawicieli mediów.

Z badań spółki wynika, że usługa LTE spełniła oczekiwania 65 proc. testerów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: internet LTE | przyśpieszenie | Cyfrowy Polsat SA | procesy | Cyfrowy Polsat | LTE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »