Czas reklamy Polleny 2000 ze słynnym "Ociec, prać?"...

... to okres dużego zainteresowania reklamą w ogóle. To relatywnie nowe zjawisko silnie absorbowało uwagę widzów i bywało tematem gorących dyskusji. Jednym z nich było narzekanie na reklamy proszków do prania jako "głupie", bo nudne i przesadnie racjonalne.

... to okres dużego zainteresowania reklamą w ogóle. To relatywnie nowe zjawisko silnie absorbowało uwagę widzów i bywało tematem gorących dyskusji. Jednym z nich było narzekanie na reklamy proszków do prania jako "głupie", bo nudne i przesadnie racjonalne.

Spot Polleny 2000 na tym tle był jak powiew świeżości. Zabawny, z polskim kontekstem. Marka stała się znana, wyróżniała się na rynku i szybko zdobyła pozycję lidera.

Wtedy jej komunikacja zaczęła powolną ewolucję w kierunku... konkurentów. Dodawano coraz to nowe racjonalne argumenty na rzecz prania akurat w Pollenie 2000. Ba, to Pollena 2000 zawłaszczyła "magiczną formułę" - system TAED, który nie wiadomo do końca czym był, ale na pewno działał pozytywnie na pranie. Czy równie dobrze działał na rzecz marki? Czy kolejne odsłony jej innowacyjnego charakteru: aktywator bieli, ultrawybielacz, wreszcie system wybielaczy optycznych czyniły ją silniejszą w walce z Vizirem czy wręcz przeciwnie? Trudno stwierdzić, co było główną przyczyną wycofania Polleny 2000 z rynku. Czy upodabnianie jej do konkurentów i w konsekwencji - odcięcie od tego, co ją zbudowało? Czy kurczenie się środka rynku na rzecz dynamicznie rozwijających się marek ekonomicznych z dolnej półki cenowej? Czy długofalowa strategia koncernu w obszarze zarządzania portfelem swoich marek?

Reklama

To ostatnie wydaje się najbardziej prawdopodobne w kontekście restrukturyzacji bydgoskiej fabryki Unilevera w 2002 r., kiedy zamknięty został dział produkcji proszków detergentowych, a w efekcie nastąpił znaczny wzrost zdolności produkcyjnych działu kosmetyków. I raczej trudno uwierzyć, by miało to jakikolwiek związek z przekroczeniem magicznej daty 2000...

Hanna Miecznikowska,
dyrektor strategii Grupy Euro RSCG

Informacja prasowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »