Dynamiczny wzrost zysku Grupy Dino

Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce odnotowała w I kwartale 2017 roku wzrost przychodów ze sprzedaży i rentowności. Grupa Dino miała w I kwartale 2017 roku 30,5 mln zł zysku netto wobec 23,4 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce odnotowała w I kwartale 2017 roku wzrost przychodów ze sprzedaży i rentowności. Grupa Dino miała w I kwartale 2017 roku 30,5 mln zł zysku netto wobec 23,4 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Grupa Dino wypracowała w I kwartale 2017 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 910,3 mln zł wobec 707,4 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 29% rok do roku. Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który w I kwartale br., wyniósł 12,6% wobec 8,4% w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wynik EBITDA (po skorygowaniu o blisko 3 mln zł kosztów jednorazowych związanych z ofertą publiczną) wzrósł o 29%: do 68,5 mln zł z 53,1 mln zł rok wcześniej. W okresie styczeń - marzec 2017 r. Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 30,4 mln zł wobec 23,4 mln zł, co oznacza wzrost o 30% rok do roku.

Reklama

Na koniec marca 2017 roku sieć Dino liczyła 639 sklepów. Równocześnie Grupa miała zabezpieczonych 389 lokalizacji pod nowe sklepy, czyli o 25% więcej niż przed rokiem. W I kwartale br. otwartych zostało 11 nowych sklepów Dino. Poprawa warunków atmosferycznych w pierwszych tygodniach drugiego kwartału 2017 r. umożliwiła wznowienie robót budowlanych, co przyczyni się do zwiększenia liczby otwarć nowych sklepów w kolejnych kwartałach 2017 r.

Na przełomie I i II kwartału tego roku Dino Polska S.A. przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną akcji. Debiut na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie miał miejsce w dniu 19 kwietnia 2017 r., a wartość oferty wyniosła ok. 1,65 mld zł.

 
WYNIKI GRUPY DINO PO I KWARTALE 2017 ROKU: w mln PLN	1 kw. 2017	1 kw. 2016	Zmiana %
Przychody ze sprzedaży	910,3	707,4	+28,7%
Sprzedaż LfL	12,6%	8,4%	4,2 pp.
EBITDA	68,5 	53,1	+29,0%
Marża EBITDA	7,50%	7,52%	0,02 pp.
Zysk netto	30,4	23,4	+30,2%

I kwartał 2017 r. był kolejnym okresem zwiększania skali działalności przez Grupę Dino. Blisko 29-proc. dynamika przychodów (wartościowo wzrost o 203 mln zł) rok do roku to efekt zarówno rozwoju sieci Dino o nowe sklepy (w 2016 r. sieć powiększyła się o 117 sklepów) jak i wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL) o 12,6% r/r.

Grupa odnotowała w I kwartale 2017 podobną rentowność jak w analogicznym okresie 2016 r. - 7,5%. Zgodnie ze strategią Grupa kontynuuje szybki rozwój sieci supermarketów Dino, wyszukując kolejne lokalizacje pod własne sklepy i otwierając nowe sklepy. Na koniec I kwartału Grupa miała zabezpieczonych 389 lokalizacji (w tym działki zakupione i umowy przedwstępne na zakup działek). Grupa planuje przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów do końca 2020 roku.

Rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi

W I kwartale 2017 roku na rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce utrzymywały się pozytywne trendy widoczne w 2016 roku, takie jak: sprzyjająca sytuacja makroekonomiczna, niski wskaźnik bezrobocia, rosnące wynagrodzenia (w tym od stycznia 2017 r. wzrost płacy minimalnej do 2000 zł brutto) i rządowy program 500+. Dobra sytuacja rynkowa i rosnący dochód rozporządzalny wspierają konsumpcję indywidualną w Polsce.

Według raportu Rolanda Bergera (z listopada 2016 r.) oczekuje się zwiększania całościowej sprzedaży na rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce w tempie 3,7% średniorocznie do roku 2020.

Jesteśmy zadowoleni z wyników osiągniętych w I kwartale - wypracowaliśmy blisko 29-proc. wzrost przychodów i znacząco zwiększyliśmy portfel nieruchomości pod dalszy rozwój naszej sieci. Wraz ze znaczącym wzrostem sprzedaży notujemy wysokie, zbliżone do ubiegłorocznych poziomów, wskaźniki rentowności. Blisko 30-proc. dynamika sprzedaży to efekt rozwoju sieci sklepów o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w sieci sklepów istniejących LfL wynoszącego w I kwartale 12,6%. Sprzyjają nam także dobre nastroje konsumenckie, na co wpływ ma m.in. dobra sytuacja makroekonomiczna oraz wzrost dochodów Polaków - mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska. S.A.

Przełom pierwszego i drugiego kwartału tego roku był dodatkowo ważnym dla nas okresem, ze względu na ofertę publiczną naszej Spółki, która spotkała się z ogromnym zainteresowaniem zarówno polskich jak i zagranicznych instytucji oraz inwestorów indywidualnych w kraju. Okazane przez inwestorów zaufanie dodatkowo motywuje nas do utrzymania dynamicznego tempa rozwoju Dino - dodał Szymon Piduch.

Dino to wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie supermarketów proximity w Polsce. W latach 2010-2015 Dino było najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce (pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży), a w 2015 roku drugą siecią w segmencie proximity pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży (według raportu Rolanda Bergera z listopada 2016 r.).

MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »