Dobre wyniki Komputronika

Planujący wejście na GPW Komputronik S.A., dostawca sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz elektroniki użytkowej, osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe w 2006 roku. Spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży do 338,4 mln zł, czyli o 46% w porównaniu z rokiem 2005. Zysk netto sięgnął 8,6 mln zł i był wyższy o 160% od osiągniętego rok wcześniej.

Planujący wejście na GPW Komputronik S.A., dostawca sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz elektroniki użytkowej, osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe w 2006 roku. Spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży do 338,4 mln zł, czyli o 46% w porównaniu z rokiem 2005. Zysk netto sięgnął 8,6 mln zł i był wyższy o 160% od osiągniętego rok wcześniej.

Jednocześnie w roku 2006 rentowność EBITDA firmy wzrosła do 3,6%. W związku z planami debiutu giełdowego spółka finalizuje prace nad przygotowaniem prospektu emisyjnego. Pozyskanie środków z emisji publicznej da firmie możliwość znacznego zwiększenia inwestycji, skali i efektywności działalności.

Wyniki w mln zł i rentowność w proc.

Rok 2006 2005 2004
Przychody ze sprzedaży 338,35 231,45 161,03
Zysk netto 8,59 3,33 2,56
Rentowność netto 2,5% 1,4% 1,6%

Reklama

Odnotowana w ubiegłym roku poprawa rentowności Komputronik S.A. wynika m.in. z krótkiego okresu osiągania rentowności operacyjnej przez nowo otwierane salony oraz dobrej współpracy z dostawcami i producentami sprzętu komputerowego. Spółka systematycznie dywersyfikuje kanały sprzedaży i grupy klientów. Komputronik zmniejszył udział kosztów ogólnego zarządu w przychodach z 2,1% w 2004r. do 1,6% w 2006 r. Ponadto spółka dba o bezpieczeństwo finansowania poprzez ubezpieczanie należności, które umożliwia ograniczenie ryzyka kredytowego oraz niskie koszty finansowania w formie kredytów i factoringu.

Od trzech lat spółka przeznacza większość zysków na zasilenie kapitału własnego, co zapewnia finansowanie inwestycji, związanych z dynamicznym rozwojem sieci salonów (ich liczba przekroczyła 50) i rozbudowy zaplecza logistycznego.

W ofercie firmy znajdują się wyroby wszystkich wiodących producentów sprzętu komputerowego na świecie. Spółka prowadzi dystrybucję poprzez sprzedaż detaliczną i hurtową. Sprzedaż detaliczna odbywa się w ramach sieci własnych salonów (na koniec 2006 roku Spółka posiadała 17 salonów), sklep internetowy, Dział Klientów Biznesowych, sieć sklepów franczyzowych (35 na koniec 2006r.) oraz sieć autoryzowanych dealerów komputerowych Komputronik Partner.

Ponadto, Komputronik świadczy kompleksową obsługę w zakresie informatyzacji, w tym wdraża systemy wspomagające zarządzanie klasy ERP, tworzy zindywidualizowane rozwiązania IT wspomagające analizy biznesowe, projektuje systemy i oprogramowanie na indywidualne zamówienie. Komputronik prowadzi sprzedaż komputerów pod własną marką Geo-PC, które są najczęściej nagradzane w przeglądach i testach przeprowadzanych przez redakcje pism branżowych. W 2005r. udział w sprzedaży na polskim rynku komputerów wyniósł 1,9%, natomiast w 2006 roku wzrósł do 2,3%.. (Źródło: CRN nr 5/2007)

Komputronik szybko reaguje na rozwój technologiczny branży IT oraz oczekiwania klientów i na bieżąco wprowadza do sprzedaży nowe produkty, codziennie modyfikując i dywersyfikując oferowany asortyment. W latach 2004-2006 podpisał szereg umów dystrybucyjnych i o bezpośredniej współpracy na zasadach OEM. Ponadto wprowadził do sprzedaży własną markę peryferii komputerowych Q-Line, a także rozpoczął sprzedaż produktów z sektora elektroniki użytkowej.

Znaczącym elementem wprowadzonym do dystrybucji i integracji w ostatnim okresie było oprogramowanie biznesowe klasy ERP, CRM i inne produkcji zarówno własnej jak i niezależnych producentów.

Obecnymi akcjonariuszami firmy są jej założyciele, tj:
Wojciech Buczkowski - 49,2%
Ewa Buczkowska 24,6%
Krzysztof Buczkowski 24,6%
inni 1,6%

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »