DSS i Boegl & Krysl złożyły ofertę na dokończenie budowy odcinków A i C autostrady A2

W związku z zaproszeniem do udziału w "Kwalifikacjach do konsultacji technicznych" rozesłanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, firmy Boegl & Krysl i Dolnośląskie Surowce Skalne złożyły wspólną ofertę dokończenia budowy odcinków A i C autostrady A2.

W związku z zaproszeniem do udziału w "Kwalifikacjach do konsultacji technicznych" rozesłanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, firmy Boegl & Krysl i Dolnośląskie Surowce Skalne złożyły wspólną ofertę dokończenia budowy odcinków A i C autostrady A2.

Zgodnie z oczekiwaniami GDDKiA, firmy zgodziły się na spełnienie wszystkich stawianych warunków tj: do końca listopada br. dokończenia betonowania mostów i wiaduktów oraz zrealizowania na całej długości obu odcinków podbudowy bitumicznej, w kwietniu 2012 r. wykonania nawierzchni, a do końca maja 2012 r. zapewnienie tzw. przejezdności autostrady.

Ww. firmy posiadają zarówno odpowiednie kadry, kompetencje, wiedzę nt. budowanych odcinków A i C autostrady A2 oraz specjalistyczny sprzęt aby zrealizować wszystkie wymagania stawiane przez GDDKiA w ramach racjonalnego budżetu tj. przewyższającego dotychczasowy o nie więcej niż kilkadziesiąt procent.

Reklama

W ocenie firm nie ma konieczności tak "drastycznego" zwiększania budżetu, jak proponują inni wykonawcy, ponieważ DSS jest już obecny na budowie obu odcinków A2, zna stan zaawansowania robót, a połączone zasoby DSS i B&K pozwolą dokończyć budowę odcinków w wymaganym terminie tj. przed EURO 2012, co gwarantuje choćby ukończona przez B&C 4 miesiące przed czasem wymieniona poniżej obwodnica autostradowa Pragi.

DSS był głównym podwykonawcą firmy COVEC na wspomnianych odcinkach, a Boegl & Krysl jest współwykonawcą jednego z odcinków autostrady A-1, zbudował także pierwszy w Polsce tunel górski w ciągu drogi krajowej nr 69 i zrealizował w terminie obwodnicę Pragi w Republice Czeskiej, jedną z największych drogowych inwestycji w Europie. Ponadto spółka matka B&K - firma Max Boegl - wykonuje konstrukcje stalowe we Wrocławiu na stadionie, który będzie jedną z aren EURO 2012.

Dolnośląskie Surowce Skalne

Polski dostawca kruszyw łamanych dla największych projektów infrastrukturalnych w kraju, w tym przede wszystkim na potrzeby budowy dróg ekspresowych i autostrad. Udział w rynku szacowany jest teraz na 8,5 proc., co plasuje DSS wśród największych producentów kruszyw. Spółka systematycznie rozszerza geograficzny i produktowy zasięg swojej działalności. Eksploatuje wysokiej jakości złoże amfibolitu i migmatytu, którego docelowe zasoby wynoszą ponad 320 mln ton. W granicach aktualnie dostępnych do eksploatacji znajduje się niemal 194 mln ton, natomiast pozostała część jest w trakcie uzyskiwania pozwoleń na eksploatację. Produkcja kruszyw prowadzona jest w jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów przeróbczych w Europie. Zdolności produkcyjne kopalni wynoszą ok. 7,5 mln ton rocznie. Podstawowe produkty oferowane przez DSS to kruszywa drogowe, kolejowe oraz kruszywa wykorzystywane do produkcji betonów wysokich wytrzymałości. Głównymi odbiorcami DSS są takie spółki budowlane jak: Skanska, Strabag, Mostostal Warszawa, Budimex oraz J&P Avax. DSS jest jednym z głównych dostawców kruszywa dla budowy autostrad A1, A2, a także Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Strategia rozwoju DSS koncentruje się na zwiększaniu udziału w polskim rynku kruszyw łamanych, a także wprowadzeniu do oferty produktów bazujących na kruszywach.

Opr. KM

Sprawdź bieżące notowania DSS na stronach BIZNES INTERIA.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: DSS | budowy | autostrady | oferty | Autostrada A2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »