Energa wyznaczy trendy w krajowej energetyce dzięki innowacyjnej "mapie drogowej"

Energa planuje ogłosić Strategiczną Agendę Badawczą w III kwartale 2018 roku. Dokument określający kierunki badań, rozwoju i innowacji w Grupie, pozwoli jej skupić się na najbardziej atrakcyjnych działaniach obszaru B+R+I.

Energa planuje ogłosić Strategiczną Agendę Badawczą w III kwartale 2018 roku. Dokument określający kierunki badań, rozwoju i innowacji w Grupie, pozwoli jej skupić się na najbardziej atrakcyjnych działaniach obszaru B+R+I.

Strategiczna Agenda Badawcza (SAB) to dokument mający charakter "mapy drogowej", który w precyzyjny sposób określa kierunki badań, rozwoju i innowacji (obszaru B+R+I). Firma stworzy SAB na najbliższe 10 lat. Zgodnie ze Strategią Innowacji na działalność badawczo-rozwojową w 2020 roku, spółka przeznaczy 30 milionów, a w 2025 roku - 50 milionów złotych.

- Będzie to pierwszy tego typu dokument, o tak długim horyzoncie czasowym w polskim sektorze energetycznym. Dzięki SAB Grupa Energa będzie mogła skupić się na najbardziej atrakcyjnych i priorytetowych działaniach w obszarze B+R+I, a działania te zostaną zaplanowane w konkretnych ramach czasowych przy użyciu starannie dobranych zasobów i środków - mówi Jan Chlebowicz, z-ca dyr. strategii, rozwoju i innowacji w Energa SA.

Reklama

"Mapa drogowa" innowacji opisuje założenia, cele i trendy rozwoju obszaru badawczo-rozwojowego i innowacyjności, jakimi spółka powinna się kierować. Z drugiej strony ma komunikować o potrzebach Grupy na zewnątrz, czyli do dostawców technologii oraz know-how. Będą to start-upy, z którymi Energa chce współpracować w ramach modelu Otwartych Innowacji, ale także duże koncerny przemysłowe i małe firmy.

- Właściwe zdefiniowanie potrzeb Grupy w długoterminowej perspektywie, pozwoli skutecznie rozwijać i wdrażać innowacje. Dzięki temu będziemy mogli pozyskiwać wartościowych partnerów zewnętrznych i zachęcać do współpracy tych, którzy uzupełnią nasze kompetencje w najbardziej perspektywicznych obszarach badań i rozwoju. - mówi Alicja Barbara Klimiuk, p.o. prezesa Energa SA.

SAB uwzględni strategię, strukturę i kulturę organizacyjną Grupy oraz posiadane przez nią aktywa. Jednocześnie w Agendzie zawarte będą zmiany w oczekiwaniach klientów i otoczeniu konkurencyjnym, a także krajowe i światowe trendy w branży elektroenergetycznej. SAB weźmie też pod uwagę uwarunkowania regulacyjne i określi tzw. "disruptive technologies", czyli przełomowe technologie gruntownie zmieniające rynek. Grupa Energa planuje ogłosić Strategiczną Agendę Badawczą przed końcem III kwartału 2018 roku.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »