Gino Rossi porządkuje grupę

Powołany w poniedziałek nowy zarząd Gino Rossi zapowiada uporządkowanie portfela marek, w tym m.in. wzmocnienie pozycji marki Gino Rossi i likwidację nierentownej marki Vanita. Spółka chce też optymalizować koszty.

Powołany w poniedziałek nowy zarząd Gino Rossi zapowiada uporządkowanie portfela marek, w tym m.in.  wzmocnienie pozycji marki Gino Rossi i likwidację nierentownej marki Vanita. Spółka chce też optymalizować koszty.

"Chcemy generować nowe pomysły, ale i zrobić gruntowne porządki w grupie. Mamy wiele do zrobienia, nie uzyskujemy takich synergii, jakie mogłaby generować grupa modowa" - powiedział na konferencji prasowej Paweł Kapłon, nowy prezes Gino Rossi, który jest też prezesem spółek zależnych - Simple Creative Products i Cosimo Martinelli Poland.

Kapłon zastąpił na stanowisku wieloletniego prezesa Gino Rossi - Macieja Fedorowicza, który objął stanowisko wiceprzewodniczącego rady nadzorczej spółki.

Jednym z podstawowych założeń nowego zarządu jest uporządkowanie portfela marek. Spółka chce skupić swoje działania głównie na marce Gino Rossi, która, zdaniem zarządu, odstaje pod względem efektywności od odzieżowej marki Simple.

Reklama

"Zależy nam na wzmocnieniu marki Gino Rossi i podniesieniu efektywności sieci detalicznej. Simple jest gwiazdą, jeśli chodzi o efektywność i chcemy, by stanowiła benchmark dla marki Gino Rossi" - powiedział Kapłon.

Zarząd nie jest też zadowolony z obuwniczej marki Vanita, więc podjął decyzję o jej likwidacji.

"Vanita nie pokazała, że ma potencjał wzrostu, dlatego będziemy ją likwidować. Część salonów już zamknęliśmy, kolejne zamknięcia przed nami" - powiedział Kapłon.

Spółka zamierza rozwijać sieć sklepów Gino Rossi i Simple za granicą, ale poprzez franczyzę, a nie jak do tej pory poprzez sieć sklepów własnych.

"Chcemy zmienić model rozwoju za granicą i skoncentrować się na systemie franczyzowym. Nie jesteśmy w stanie efektywnie zarządzać spółkami zagranicznymi" - powiedział Tomasz Gryglewski, nowy wiceprezes spółki.

Spółka chce się rozwijać na rynkach wschodnich, głównie w Rosji i na Ukrainie. Prowadzi rozmowy na temat współpracy franczyzowej.

Spółka widzi też potencjał wzrostu na polskim rynku dla franczyzowej marki Geox, ale nie podaje szczegółów.

"Geox mocno rozwija się w kanale hurtowym. Rozmawiamy z partnerem włoskim na temat rozwijania konceptu salonowego. Do końca roku przygotujemy strategię rozwoju dla tej marki" - powiedział prezes.

Spółka podtrzymuje swoją chęć uzupełnienia portfela o kolejne marki polskie i zagraniczne w perspektywie długoterminowej. Może też kupić sieć sprzedaży, którą przystosowałaby do posiadanych marek.

Gino Rossi chce się skupić na racjonalizacji kosztów, ale nie podaje szczegółów. Planuje też likwidować nierentowne lokalizacje.

Zarząd Gino Rossi nie podaje jednak żadnych konkretów, jeśli chodzi o cele finansowe. Tłumaczy, że potrzebuje czasu na ich przygotowanie.

Obecnie grupa kapitałowa Gino Rossi zarządza 3 markami obuwniczymi: Gino Rossi, Vanita i GR oraz dwiema markami odzieżowymi: marką odzieży damskiej Simple oraz marką odzieży męskiej Cosimo Martinelli. Grupa jest też dystrybutorem włoskiej marki obuwniczej Geox.

Spółka informowała wcześniej, że jest zainteresowana budową grupy modowej, zarządzającej portfelem marek modowych.

Po trzech kwartałach 2008 roku grupa Gino Rossi miała 146,3 mln zł przychodów i 4,2 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to odpowiednio: 128,6 mln zł i 4,56 mln zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: gino rossi | Marek | rossi | marek w
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »