W lipcu pogorszyły się bieżące i przyszłe nastroje konsumentów

Bieżące i przyszłe nastroje konsumentów były w lipcu na poziomach niższych niż miesiąc wcześniej - podał w środę GUS.

Bieżące i przyszłe nastroje konsumentów były w lipcu na poziomach niższych niż miesiąc wcześniej - podał w środę GUS.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był niższy o 0,9 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 5,2.

"Wśród składowych wskaźnika, wartości niższe niż przed miesiącem odnotowano przede wszystkim dla ocen obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 3,9 i 2,6 pkt. proc.). Poprawę ocen odnotowano w przypadku dwóch składowych, przy czym większy wzrost (o 1,6 pkt. proc.) wystąpił w przypadku oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego" - napisano.

Reklama

W porównaniu z lipcem 2017 roku obecna wartość BWUK jest wyższa o 1,2 pkt. proc.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 1,6 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 2,4.

"Na spadek wartości wskaźnika wpłynęły głównie pogarszające się oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 4,2 i 2,6 pkt. proc.). Nieznaczną poprawę odnotowano jedynie dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia" - napisano.

W lipcu WWUK osiągnął wartość o 1,1 pkt. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2017 roku.

Inflacja, bezrobocie, PKB - zobacz dane z Polski i ze świata w Biznes INTERIA.PL

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »