TORPOL (TOR): Informacja nt. kontraktu realizowanego z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - raport 41

Raport bieżący nr 41/2016

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd TORPOL S.A. (Spółka, Emitent) informuje, iż w dniu 10 listopada 2016 r. do Spółki wpłynął obustronnie podpisany aneks (Aneks) do umowy na "Uzupełnienie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: "Modernizacja infrastruktury kolejowej w obrębie peronów stacji Poznań Główny po stronie zachodniej z dostosowaniem jej do obsługi osób niepełnosprawnych” (Umowa) z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Inwestor) dotyczący zamówienia uzupełniającego obejmującego oraz związanego z tym zwiększania wartości wynagrodzenia z tytułu zleconych prac z 32,4 mln zł netto do łącznej wysokości 46,8 mln zł netto tj. 57,6 mln zł brutto.

Reklama

Emitent przypomina, iż informacja nt. realizacji kontraktu objętego umową podstawową została zamieszczona w rozszerzonym skonsolidowany raporcie okresowym Spółki za III kwartał 2015 r. Termin realizacji robót w ramach ww. kontraktu został ustalony na 15 grudnia2017 r., przy czym dla etapów prac określonych jako tzw. kamienie milowe uzgodnione zostały wcześniejsze terminy realizacji. Okres gwarancji oraz rękojmi za wady został uzgodniony na 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego robót.

Zamówienie podstawowe, jak również zamówienie uzupełniające przewidują możliwość naliczenia kar umownych, m.in. w przypadku zwłoki w realizacji kontraktu, za zwłokę w usunięciu wad, za przedłużenie zamknięć torowych, które wystąpią z winy Emitenta, czy też w przypadku odstąpienia od realizacji kontraktu z przyczyn leżących po stronie Emitenta. Łączna suma naliczonych kar umownych nie przekroczy przy tym 30% wynagrodzenia brutto. Zapłata kary umownej nie pozbawia Inwestora prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej. Niezależnie od powyższego, w przypadku nieterminowej realizacji kontraktu z winy Emitenta skutkującej wprowadzeniem nieplanowanych zamknięć torowych Spółka zobowiązuje się do zwrotu Inwestorowi wszelkich kosztów wynikających z tytułu nienależytej realizacji rozkładu pociągów.

Pozostałe warunki Umowy, w tym w zakresie możliwości odstąpienia od niej, nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2016-11-10Grzegorz GrabowskiPrezes ZarząduGrzegorz Grabowski
2016-11-10Michał UlatowskiWiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. FinansowychMichał Ulatowski

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »