PAGED (PGD): kluczowe elementy Strategii rozwoju holdingu Paged na lata 2017-2021 - raport 5

Raport bieżący nr 5/2017

Podstawa Prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Paged S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej: Spółka) informuje, że w dniu 03.04.2017 r. Rada Nadzorcza Spółki pozytywnie zaopiniowała Strategię rozwoju holdingu Paged na lata 2017-2021.

Strategicznym celem Grupy Paged jest wzrost jej wartości dla Akcjonariuszy. Zgodnie z założeniami Strategii ma on zostać osiągnięty poprzez:

- rozwój biznesu podstawowego Grupy, za który Zarząd Spółki uznaje obecnie segment sklejkowy,

- rozwój Europa Systems sp. z o.o., która, wraz z innymi firmami o dużym potencjale wzrostu, które Spółka spodziewa się pozyskać w pięcioletnim horyzoncie czasu, ma stanowić "źródło dynamicznego wzrostu” Grupy,

Reklama

- działalność inwestycyjną, skoncentrowaną na firmach wpisujących się w profil "źródeł dynamicznego wzrostu”, dopuszczającą inwestycje oportunistyczne, o wysokiej stopie zwrotu.

W ocenie Zarządu Spółki jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych Grupy Paged jest know-how w budowaniu wartości spółek - poprzez aktywny udział w kreowaniu wzrostowych strategii i wsparcia w ich skutecznej realizacji, szczególnie w obszarach:

- rozwoju mocy produkcyjnych,

- sprzedaży w segmencie B2B oraz zarządzania dystrybucją,

- optymalizacji operacyjnej,

- ekspansji międzynarodowej,

- wyszukiwania i realizacji szans rozwojowych poprzez transakcje M&A.

Strategicznym celem dla "biznesu podstawowego” jest ok. 5% średnioroczny wzrost przychodów w horyzoncie pięcioletnim (przy założeniu utrzymania dotychczasowej rentowności).

Inicjatywy strategiczne dla segmentu sklejkowego, stanowiącego dzisiaj biznes podstawowy to:

- umacnianie pozycji na rynkach zagranicznych,

- utrzymanie pozycji lidera na polskim rynku,

- potencjalne zwiększenie mocy produkcyjnych,

- wzrost utylizacji mocy produkcyjnych,

- szukanie dodatkowych źródeł surowca,

- zwiększenie udziału sklejki o wysokiej wartości dodanej w strukturze produkcji,

- budowanie kompetencji B+R.

Natomiast strategicznym celem dla "źródeł dynamicznego wzrostu” Grupy jest ok. 15% średnioroczny wzrost przychodów w horyzoncie pięcioletnim (przy założeniu utrzymania dotychczasowej rentowności biznesu). W przypadku Europa Systems ma zostać osiągnięty poprzez:

- rozwijanie portfela produktowego,

- wzmocnienie sił sprzedażowych,

- rozwijanie kompetencji "smart engineering”,

- budowanie zespołu badan i rozwoju,

-modularyzacja produktów,

- optymalizacja produkcji,

- usprawnianie procesów,

- ulepszenie procesów zakupowych.

W odniesieniu do segmentu meblowego, Strategia rozwoju Grupy Paged w krótkim terminie zakłada kontynuację procesu odbudowy wartości segmentu poprzez realizację planu naprawczego. W dłuższym okresie dokonując analizy potencjalnych kierunków rozwoju oraz przeglądu opcji strategicznych dla segmentu.

Podsumowanie najważniejszych informacji nt. Strategii holdingu Paged na lata 2017-2021 stanowi załącznik do niniejszego raportu.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-04-03Tomasz ModzelewskiPrezes Zarządu

Załączniki

Archiwum.zip
Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »