ZUE (ZUE): Zawarcie umowy pomiędzy PKP PLK S.A. a Konsorcjum z udziałem Emitenta. - raport 26

Raport bieżący nr 26/2017

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd ZUE S.A. z siedzibą w Krakowie (Spółka, Emitent) informuje, iż w dniu 11 kwietnia 2017 r. została podpisana przez konsorcjum w składzie:

1)Strabag sp. z.o.o. z siedzibą w Pruszkowie (Lider),

2)Strabag Rail GmbH z siedzibą w Lauda-Königshofen,

3)Strabag Általános Építő Kft. z siedzibą w Budapeszcie,

4)Strabag Rail a.s. z siedzibą w Ústí nad Labem,

5)ZUE S.A. z siedzibą w Krakowie,

Reklama

6)Budimex S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej: Konsorcjum),

umowa z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) na zadanie pn. Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz realizację robót LOT B w formule "Projektuj i Buduj” w ramach projektu POIiŚ 5.1-3 "Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A, B, F)” – Faza II (Umowa).

Spółka informowała o złożeniu oferty z najniższą ceną w postępowaniu przetargowym na przedmiotowe zadanie oraz o wyborze oferty jako najkorzystniejszej w raportach bieżących odpowiednio nr 61/2016 z dnia 16 grudnia 2016 r. oraz nr 5/2017 z dnia 24 stycznia 2017 r.

Wartość netto Umowy uwzględniająca tzw. kwotę warunkową: 216,7 mln zł, przy czym oczekiwana wartość wynagrodzenia przypadająca na Spółkę na dzień podpisania Umowy to ok. 71,9 mln zł netto uwzględniając kwotę warunkową.

Wartość brutto Umowy: 266,5 mln zł.

Termin realizacji zadania to 43 miesiące od daty rozpoczęcia prac.

Okres gwarancji jakościowej udzielonej PKP PLK przez Konsorcjum wynosi 6 lat od daty odbioru końcowego usługi. Okres odpowiedzialności Konsorcjum z tytułu rękojmi za wady jest tożsamy z okresem gwarancji.

Umowa przewiduje możliwość zapłaty kar umownych przez Konsorcjum na rzecz PKP PLK w przypadkach wskazanych w Umowie, w tym m.in karę za zwłokę w wykonaniu poszczególnego etapu budowy w stosunku do terminów wskazanych w Umowie czy też opóźnienia w usunięciu wad i usterek. Konsorcjum zapłaci również PKP PLK karę w wysokości 30% wartości brutto Umowy (pomniejszoną o kwotę warunkową i kwotę wskazaną w rozbiciu ceny ofertowej przez PKP PLK na pokrycie kosztów komunikacji zastępczej) w razie odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Konsorcjum. Łączna suma naliczonych kar umownych nie może jednak przekroczyć 30% wartości brutto Umowy pomniejszonej w sposób analogiczny jak powyżej.

Zapłata kary umownej nie pozbawia PKP PLK prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej.

Pozostałe warunki Umowy, w tym m.in. w zakresie możliwości odstąpienia od niej czy zabezpieczeń nie odbiegają od warunków standardowych dla tego rodzaju umów.

Emitent informuje, że poza Umową w okresie od 14 marca 2017 r. spółki z Grupy Kapitałowej ZUE działając samodzielnie zawarły (poza umowami wskazanymi w raportach bieżących) ze spółkami z Grupy Kapitałowej PKP PLK umowy o łącznej wartości przypadającej na spółki z Grupy Kapitałowej ZUE ok. 6,5 mln zł.

Jednocześnie Spółka informuje, że w związku z zawarciem Umowy, na dzień przekazania niniejszego raportu bieżącego spółki z Grupy Kapitałowej ZUE posiadają portfel zamówień o łącznej wartości ok. 977 mln zł, natomiast przewidywana wartość wynagrodzenia dla Spółki z przetargów, w których Spółka złożyła najlepsze oferty (samodzielnie lub w konsorcjum) wynosi ok. 1,08 mld zł.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-04-11Wiesław NowakPrezes Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »