ZUE (ZUE): Zawarcie umowy pomiędzy PKP PLK S.A. a Konsorcjum z udziałem Emitenta. - raport 26
Raport bieżący nr 26/2017
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd ZUE S.A. z siedzibą w Krakowie (Spółka, Emitent) informuje, iż w dniu 11 kwietnia 2017 r. została podpisana przez konsorcjum w składzie:
1)Strabag sp. z.o.o. z siedzibą w Pruszkowie (Lider),
2)Strabag Rail GmbH z siedzibą w Lauda-Königshofen,
3)Strabag Általános Építő Kft. z siedzibą w Budapeszcie,
4)Strabag Rail a.s. z siedzibą w Ústí nad Labem,
5)ZUE S.A. z siedzibą w Krakowie,
6)Budimex S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej: Konsorcjum),
umowa z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) na zadanie pn. Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz realizację robót LOT B w formule "Projektuj i Buduj” w ramach projektu POIiŚ 5.1-3 "Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A, B, F)” – Faza II (Umowa).
Spółka informowała o złożeniu oferty z najniższą ceną w postępowaniu przetargowym na przedmiotowe zadanie oraz o wyborze oferty jako najkorzystniejszej w raportach bieżących odpowiednio nr 61/2016 z dnia 16 grudnia 2016 r. oraz nr 5/2017 z dnia 24 stycznia 2017 r.
Wartość netto Umowy uwzględniająca tzw. kwotę warunkową: 216,7 mln zł, przy czym oczekiwana wartość wynagrodzenia przypadająca na Spółkę na dzień podpisania Umowy to ok. 71,9 mln zł netto uwzględniając kwotę warunkową.
Wartość brutto Umowy: 266,5 mln zł.
Termin realizacji zadania to 43 miesiące od daty rozpoczęcia prac.
Okres gwarancji jakościowej udzielonej PKP PLK przez Konsorcjum wynosi 6 lat od daty odbioru końcowego usługi. Okres odpowiedzialności Konsorcjum z tytułu rękojmi za wady jest tożsamy z okresem gwarancji.
Umowa przewiduje możliwość zapłaty kar umownych przez Konsorcjum na rzecz PKP PLK w przypadkach wskazanych w Umowie, w tym m.in karę za zwłokę w wykonaniu poszczególnego etapu budowy w stosunku do terminów wskazanych w Umowie czy też opóźnienia w usunięciu wad i usterek. Konsorcjum zapłaci również PKP PLK karę w wysokości 30% wartości brutto Umowy (pomniejszoną o kwotę warunkową i kwotę wskazaną w rozbiciu ceny ofertowej przez PKP PLK na pokrycie kosztów komunikacji zastępczej) w razie odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Konsorcjum. Łączna suma naliczonych kar umownych nie może jednak przekroczyć 30% wartości brutto Umowy pomniejszonej w sposób analogiczny jak powyżej.
Zapłata kary umownej nie pozbawia PKP PLK prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej.
Pozostałe warunki Umowy, w tym m.in. w zakresie możliwości odstąpienia od niej czy zabezpieczeń nie odbiegają od warunków standardowych dla tego rodzaju umów.
Emitent informuje, że poza Umową w okresie od 14 marca 2017 r. spółki z Grupy Kapitałowej ZUE działając samodzielnie zawarły (poza umowami wskazanymi w raportach bieżących) ze spółkami z Grupy Kapitałowej PKP PLK umowy o łącznej wartości przypadającej na spółki z Grupy Kapitałowej ZUE ok. 6,5 mln zł.
Jednocześnie Spółka informuje, że w związku z zawarciem Umowy, na dzień przekazania niniejszego raportu bieżącego spółki z Grupy Kapitałowej ZUE posiadają portfel zamówień o łącznej wartości ok. 977 mln zł, natomiast przewidywana wartość wynagrodzenia dla Spółki z przetargów, w których Spółka złożyła najlepsze oferty (samodzielnie lub w konsorcjum) wynosi ok. 1,08 mld zł.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2017-04-11 | Wiesław Nowak | Prezes Zarządu | |||