GTC (GTC): Informacja ws. grupy - raport 42
Segment geograficzny - stanowi składnik przedsiębiorstwa, który:
(a) dostarcza towary i usługi w ramach wyodrębnionego obszaru
gospodarczego,
(b) jest obiektem narażonym na inne ryzyka i źródłem innych
dochodów niż pochodzące ze składników przedsiębiorstwa
działających w pozostałych obszarach gospodarczych. Spółki Grupy
GTC prowadzą działalność wyłącznie na terenie Polski, która
stanowi wyodrębniony segment geograficzny. Dodatkowe informacje w
związku z powyższą segmentacją nie wniosą więc szczególnej
wartości odbiorcom sprawozdań finansowych.
Segment branżowy stanowi składnik przedsiębiostwa, który:
(a) dostarcza pojedynczy produkt lub usługę lub grupę pokrewnych
towarów i usług, oraz
(b) jest obiektem narażonym na ryzyka i źródłem dochodów różnych
od ryzyk i dochodów występujących w innych segmentach branżowych.
Działalność gospodarcza Grupy koncentruje się na dwóch rodzajach
działalności:
a) budowie i wynajmie powierzchni komercyjnej (powierzchnia
biurowa i handlowa)
b) budowie i sprzedaży jednostek mieszkalnych.
W związku z nie występowaniem w Polskich Standardach Rachunkowości
standardów dotyczących Analizy Segmentowej, informacja na temat
segmentów branżowych jest prezentowana zgodnie z zasadami
wyłożonymi w Standardzie IAS 14.
Projekty Grupy GTC realizowane są za pośrednictwem Spółek
Specjalnego Przeznaczenia (z ang. SPV - Special Purpose Vehicle).
Spółki te stosują identyczne zasady i politykę rachunkowości jak
opisana w Polskim Sprawozdaniu Finansowym na dzień 30.06.03 i
31.12.03.
Budowa i sprzedaż jednostek mieszkalnych realizowana jest przez
GTC Konstancja Sp. z o.o. i Darat Sp. z o.o..
Budowa i wynajem powierzchni biurowej i handlowej prowadzona jest
przez GTC Mars Sp. z o.o., GTC Galeria Sp. z o.o., GTC CH Galeria
Sp. z o.o., Rodamco CH1 Sp. z o.o., GTC Taurus Sp. z o.o., GTC
Korona S.A., Globis Poznań Sp. z o.o. oraz GTC Galeria Kazimierz
Sp. z o.o..
Transakcje pomiędzy spółkami zależnymi, a tym samym pomiędzy
segmentami, podlegają eliminacji w skonsolidowanym sprawozdaniu
finansowym.
Niniejszym wyjaśniamy poszczególne definicje i podstawę ich ujęcia
w analizie segmentowej:
Przychód z segmentu stanowi przychód, który jest bezpośrednio lub
logicznie przyporządkowany do wyodrębnionego segmentu.
Wydatki segmentu to wydatki, które:
(a) wynikają z działaności operacyjnej; oraz
(b) są bezpośrednio lub logicznie przyporządkowane do
wyodrębnionego segmentu.
Przychody / wydatki nie przyporządkowane to przychody / wydatki
powstające na poziomie przedsiębiorstwa, dotyczące przedsiębiostwa
jako całości. Pozycje takie mogą zawierać koszty administracyjne i
ogólnozakładowe, odsetki i podatki.
Aktywa związane z segmentem to aktywa zaangażowane przez
wyodrębniony segment w jego działalności operacyjnej, bezpośrednio
lub logicznie przyporządkowane do segmentu.
Zobowiązania związane z segmentem to zobowiązania, które powstały
lub zostały zaciągnięte w ramach wyodrębnionego segmentu,
dotyczące jego działalności operacyjnej, bezpośrednio lub
logicznie przyporządkowane do segmentu.
Ceny w transakcjach pomiędzy spółkami ustalane są na bazie stawek
rynkowych, jakie mogą zostać uzgodnione pomiędzy zainteresowanymi
transakcją kupcem oraz sprzedawcą w warunkach niezależności.