Już dwa lata po swoim wielkim sukcesie..

.. Frugo musiało się zmierzyć z wieloma problemami. Po pierwsze, jego grupa docelowa, zbuntowane nastolatki, szybko się "zestarzała". Zaproponowany w pierwszych reklamach przekaz przestał na nich działać.

.. Frugo musiało się zmierzyć z wieloma problemami. Po pierwsze, jego grupa docelowa, zbuntowane nastolatki, szybko się "zestarzała". Zaproponowany w pierwszych reklamach przekaz przestał na nich działać.

Po drugie, Frugo było produktem drogim, a przy tym nie było wyraźnie lepsze od konkurencji. Przesadzono także, rozszerzając linię produktową. Zaczęto od typowych dla napojów owocowych kolorów. Nawet Frugo czarne i białe jeszcze nie raziło. Ale wprowadzając niebieską czy różową wersję, podważono naturalne pochodzenie produktu, a ta naturalność miała być częścią wizerunku marki.

Kolejna rzecz to reklamy nawiązujące prawie wyłącznie do barwy Frugo, np. "Żółte jak jasny gwint", a nie do korzyści oferowanych przez produkt. Lecz tożsamość napoju nie może się sprowadzać tylko do jego koloru, a wizerunku marki nie zastąpi humor - nawet w najlepszym wydaniu, tak jak w świetnych kreatywnie reklamach Frugo.

Reklama

Zabrakło kluczowej wartości - emocjonalnej lub funkcjonalnej, na której marka powinna być budowana. Jakby tego było mało, producenci Frugo wypuścili submarkę: Frugo Ego. Popełnili błąd w zarządzaniu rodziną marki - stworzono konkurenta wewnętrznego i wizerunki napojów zaczęły się wzajemnie "zjadać". Można też postawić tezę, że Frugo wyprzedziło swoje czasy. Rynek produktów premium zaczyna się rozwijać dopiero od niedawna. Kiedy startowało Frugo, były to dobre czasy dla niedrogich, mniej wyrafinowanych produktów. Tak czy inaczej, szkoda tej marki i jej świetnych reklam!

Bartłomiej Serafiński,
partner w firmie doradztwa marketingowego Stratosfera

Informacja prasowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »