Kino Polska TV chce w IV wejść na GPW; liczy na ok. 12,5 mln zł zysku netto w 2011

- Kino Polska TV planuje w kwietniu zadebiutować na rynku głównym warszawskiej giełdy. Spółka planuje, że jej przychody wzrosną w 2011 roku do ok. 84 mln zł, a zysk netto do 12,5 mln zł - poinformowali na środowej konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

- Kino Polska TV planuje w kwietniu zadebiutować na rynku głównym warszawskiej giełdy. Spółka planuje, że jej przychody wzrosną w 2011 roku do ok. 84 mln zł, a zysk netto do 12,5 mln zł - poinformowali na środowej konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

- Mamy nadzieję, że w kwietniu spółka zostanie wprowadzona na rynek - powiedział Norbert Kozioł, wiceprezes Domu Maklerskiego Noble Securities, który jest oferującym akcje spółki.

Spółka w publicznej ofercie zaoferuje inwestorom 4 mln akcji serii B po cenie emisyjnej z przedziału 8,5-10 zł. W transzy inwestorów indywidualnych oferowanych jest 1 mln akcji, natomiast pozostałe 3 mln ma trafić do inwestorów instytucjonalnych.

Rozpoczęcie procesu budowy księgi popytu nastąpi 16 marca, a zakończenie 22 marca. Cena emisyjna ma zostać podana do 22 marca, a przyjmowania zapisów w obu transzach potrwa od 23 marca do 30 marca. Przydział akcji nastąpi 31 marca.

Reklama

Bogusław Kisielewski, członek zarządu Kino Polska powiedział w środę, że spółka, która w ostatnich latach notowała kilkudziesięcioprocentowy wzrost przychodów i zysków rocznie, liczy na taką samą dynamikę również w kolejnych latach.

- W tym roku planujemy bardzo dynamiczny wzrost wyników. Planujemy przychody rzędu 84 mln zł i zysk netto 12,5 mln zł (...) W ostatnich latach nasza dynamika przychodów i zysków wynosiła kilkadziesiąt procent i taka dynamika będzie też w najbliższych latach - powiedział Kisielewski.

W 2010 roku szacunkowe przychody spółki wyniosły 50,6 mln zł wobec 35,2 mln zł w 2009 roku, zysk EBIT 11 mln zł wobec 7,5 mln zł, a zysk netto 9 mln zł wobec 6,1 mln zł.

Kisielewski powiedział też, że Kino Polska nie planuje wypłaty dywidendy z zysków za 2010 i za 2011 rok, ponieważ chce je przeznaczać na kapitał zapasowy.

Pozyskane z emisji 34-40 mln zł spółka chce przeznaczyć na rozwój oferty programowej, inwestycje w infrastrukturę oraz poszerzenie oferty o nowe kanały tematyczne zarówno oparte na formule Kino Polska (Kino Polska HD i Kino Polska Muzyka), jak również stacje telewizyjne z rodziny FilmBox.

Piotr Reisch, prezes spółki, powiedział, że jeszcze w tym roku oferta kanałów Kino Polska zostanie poszerzona o pięć kanałów: Kino Polska HD, Kino Polska Muzyka oraz Film Box Action HD, FashionBox HD i FightBox HD. Kanały z rodziny FilmBox mają pojawić się na przełomie III i IV kw. 2011 roku.

Spółka podała, że na utworzenie kanału Kino Polska HD przeznaczy 7-14 mln zł, na inwestycje w produkcję programów z rodziny FilmBox 6-10,84 mln zł, na zakup infrastruktury technicznej (urządzeń i programów) 3-5 mln zł, utworzenie programu Kino Polska Muzyka 2-3,5 mln zł oraz na produkcję filmową 2-5 mln zł.

Telewizja Kino Polska rozpoczęła emisję programu pod koniec 2003 roku i ma w swoim programie polskie filmy fabularne, dokumentalne i animowane, seriale oraz kroniki filmowe. Obecnie jest dostępna na wszystkich platformach cyfrowych oraz u większości operatorów kablowych i dociera do ponad 5,5 mln gospodarstw domowych. Kino Polska TV jest także producentem i dystrybutorem kanałów tematycznych z rodziny FilmBox, a od 2010 roku produkuje programy na terytorium Czech, Słowacji, Rumunii i Węgier.

Kino Polska TV jest także właścicielem większościowego pakietu udziałów w Stopklatce - serwisie internetowym o tematyce filmowej.

Głównym akcjonariuszem Kino Polska TV jest grupa multimedialna SPI International Polska, która ma 91,57 proc. akcji.

Pobierz: program do rozliczeń PIT

PAP
Dowiedz się więcej na temat: spółki | Netto | Polskie | kino polskie | spółka | kino | GPW | zysk
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »