Kolejny kwartał wzrostu wyniku w Grupie Idea Bank

Skonsolidowany zysk netto Grupy Idea Banku w III kwartale wyniósł 85,7 mln zł. Oznacza to, że od początku 2015 r. grupa wypracowała 266,8 mln zł zysku netto, o 43 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. W III kwartale wynik odsetkowy wyniósł 98,1 mln zł tj. wzrósł o 35 proc. względem poprzedniego kwartału, natomiast wynik prowizyjny wzrósł o 9 proc. do poziomu 138,8 mln zł.

Skonsolidowany zysk netto Grupy Idea Banku w III kwartale wyniósł 85,7 mln zł. Oznacza to, że od początku 2015 r. grupa wypracowała 266,8 mln zł zysku netto, o 43 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. W III kwartale wynik odsetkowy wyniósł 98,1 mln zł tj. wzrósł o 35 proc. względem poprzedniego kwartału, natomiast wynik prowizyjny wzrósł o 9 proc. do poziomu 138,8 mln zł.

Wartość sprzedanych w III kwartale br. produktów kredytowych sięgnęła rekordowych 1,8 mld zł, a liczba klientów Banku zwiększyła się do 224 tys. Łączna wartość aktywów Grupy Kapitałowej Idea Banku na koniec września 2015 r. wyniosła ponad 17 mld zł, co oznacza przyrost o 984 mln zł kwartał do kwartału.

Marża odsetkowa Grupy Idea Banku wzrosła względem II kwartału o 0,8 pp. do poziomu 3,2 proc.

- Wzrost wyniku odsetkowego jest konsekwencją naszej aktywnej sprzedaży oraz skutecznego zarządzania kosztem finansowania. Sukcesywnie obniżamy ten koszt, w efekcie czego na koniec września wyniósł 0,87 proc., a także dążymy równocześnie do poprawy rentowności produkcji kredytowej - wyjaśnia Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku.

Reklama

Wynik prowizyjny w III kw. na poziomie 138,8 mln zł, był wyższy o 9 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem, co jest efektem aktywnej sprzedaży oraz dywersyfikacji źródeł przychodów, głównie poprzez produkty faktoringowe oraz pośrednictwo w sprzedaży produktów inwestycyjnych i ubezpieczeniowych..

Poziom NPL w III kw dla portfela wzrósł nieznacznie, do 8,8 proc. wobec 8,7 proc. na koniec II kwartału 2015. Grupa w tym kwartale zwiększyła również pokrycie rezerwami portfela niepracującego o 2,1 pp. do poziomu 54,7 proc.

Koszty działania grupy w III kwartale wyniosły 152 mln zł i wzrosły o 13 proc. wobec poprzedniego kwartału. Jest to w głównej mierze skutek działań wspierających sprzedaż, zwłaszcza kampanii reklamowych przeprowadzonych w III kwartale i kontynuowanych także w IV kwartale.

Zarówno bank, jak i grupa wykazują bezpieczne poziomy kapitałów i funduszy własnych. Na koniec III kwartału br. współczynnik wypłacalności Idea Banku (CAR) kształtował się na poziomie 15,5 proc. wobec 15,9 proc. na koniec poprzedniego kwartału.

Na koniec III kwartału 2015 r. wartość portfela kredytowego i leasingowego Grupy Idea Bank osiągnęła 11,44 mld zł, co oznacza wzrost o 16 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem. Wartość zgromadzonych depozytów wyniosła z kolei 13,04 mld zł (wzrost o 7,9 proc. kwartał do kwartału).

- Skuteczność naszych działań zauważyć można przez przyrost bazy klientów, która zwiększyła się o 3,4 tys. nowych kredytobiorców, 3 tys. nowych klientów depozytowych oraz 11,3 tys. nowych posiadaczy rachunków. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że od początku roku liczba klientów, którzy założyli u nas konto powiększyła się o 23 proc. - dodaje prezes Idea Banku.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Idea Bank S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »