ALMA (ALM): Korekta prognoz jednostkowych wyników finansowych na 2016 rok Alma Market S.A. - raport 23

Raport bieżący nr 23/2016

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Alma Market S.A. ("Spółka") w związku z przekazaną do publicznej wiadomości w raporcie bieżącym nr 09/2016 w dniu 21 marca 2016 roku prognozą wybranych jednostkowych wyników finansowych Spółki na 2016 rok, mając na uwadze wielkość zrealizowanej sprzedaży w okresie 2 miesięcy trzeciego kwartału roku i poziom zrealizowanej sprzedaży w pierwszej połowie września 2016 roku oraz założenia zawarte w złożonym wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego i założenia zawartego w nim wstępnego planu restrukturyzacyjnego, podjął decyzję o zmianie opublikowanych prognoz finansowych na 2016 rok w zakresie przychodów ze sprzedaży i zysku netto.

Reklama

Opublikowane prognozy w dniu 21 marca 2016 roku:

Przychody ze sprzedaży : powyżej 900 mln PLN

Zysk netto : powyżej 7 mln PLN

Skorygowane prognozy:

Przychody ze sprzedaży : powyżej 660 mln PLN

Wynik netto: Zarząd Spółki rezygnuje z prognozy wyniku finansowego, którego wysokość będzie uzależniona od przebiegu procesu sanacji.

Przedstawiona korekta prognoz dokonana została według najlepszej wiedzy Zarządu na dzień jej sporządzania i w oparciu o założenie, że zostaną w spółce wprowadzone znaczne zmiany w jej funkcjonowaniu i nie powstaną oraz nie ujawnią się okoliczności negatywne po dniu opublikowania prognoz i w związku z realizacją planu restrukturyzacyjnego.

W szczególności mogłoby to dotyczyć takich okoliczności jak :

- brak możliwości realizacji pełnych dostaw do obiektów handlowych ze względu na powstałe opóźnienia w płatnościach w wyniku obniżenia się wielkości sprzedaży i realizowanego w związku z tym zysku, a w konsekwencji powstałych opóźnień w płatnościach zobowiązań,

- koszty zamknięcia znacznej ilości nierentownych sklepów,

- sprzedaż aktywów Spółki po cenie niższej niż ich wartość godziwa.

Podstawą przedstawianych prognoz są następujące istotne założenia :

1. Skuteczna poprawa rentowności sklepów, które pozostaną po zamknięcie sklepów nierentownych.

2. Skuteczne przeprowadzenie procesów restrukturyzacyjnych Spółki.

3. Sprzedaż aktywów Spółki, spłata kredytów bankowych i zdecydowanie obniżenie poziomu zadłużenia.

Alma Market SA będzie monitorować i oceniać możliwość realizacji przedstawionych prognoz w okresie czwartego kwartału 2016 roku oraz będzie dokonywać ewentualnej korekty prezentowanych prognoz wraz z określeniem zastosowanych kryteriów tej oceny. Ewentualne zmiany odbiegające co najmniej o 10% od w/w skorygowanych wartości będą przekazywane do publicznej wiadomości w trybie raportu bieżącego.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2016-09-16Jerzy Mazgaj Prezes Zarządu / Dyrektor Generalny
2016-09-16Mariusz Wojdon Wiceprezes Zarządu / Dyrektor Zarządzający

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: Alma Market SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »