IAI (IAI): Raport miesięczny za marzec 2018 r. - raport 6

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect” Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za marzec 2018 roku.



I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


Reklama

Przychody Spółki w marcu osiągnęły ok. 3,27 miliona złotych netto i były o 53,5% wyższe niż w marcu 2017 roku. Szacunkowe przychody po pierwszym kwartale 2018 r. wynoszą zatem ok. 9,37 miliona złotych netto, czyli o 60% więcej niż w poprzednim roku. Co pokazuje bardzo wysokie tempo wzrostu przychodów Spółki


Informacje dotyczące IdoSell Shop(IAI-Shop.com):


IdoSell Shop (IAI-Shop.com) wprowadza integracje z OEX, a już niebawem także z Omnipack, które zapewniają fulfillment sklepu internetowego, który pozwala świetnie skalować biznes i e‑handel. Fulfillment to coraz popularniejszy kierunek dla rosnących sklepów internetowych chcących spełniać coraz bardziej wyśrubowane oczekiwania konsumentów. Polega on na zlecaniu obsługi magazynowania i wysyłki do wyspecjalizowanej firmy. Zamiast inwestować we własne zaplecze magazynowe sklep wynajmuje je od specjalistów, a sam skupia się na zwiększaniu sprzedaży. Pozwala to na lepszą obsługę szczytów sprzedażowych, niweluje ryzyko związane z utrzymaniem kadry w magazynie i jej kosztami, zwiększa zakres godzin otwarcia magazynu i możliwości realizacji dostaw i przede wszystkim pozwala swobodnie rozwijać się sklepom. W IdoSell Shop już od dłuższego czasu oferowana jest integracja z arvato, ale aby zwiększyć swobodę IAI oferuje dwie nowe oferty liderów fulfillment w Polsce. Łączy je jednak pełna i bardzo dobra integracja. Dzięki temu sklepy korzystające z IdoSell Shop mogą się rozwijać szybciej, przez to przez opłaty abonamentowe i prowizyjne będą rosły przychody ze sprzedaży IAI.


Dla sklepów planujących lub już operujących międzynarodowo, niezbędne jest przygotowanie tłumaczenia opisów towarów oraz powiązanych z nim modułów. Do tej pory by przetłumaczyć opisy towarów i powiązanych z nim modułów sklep musiał dać dostęp do zarządzania bazą towarów i tłumacz musiał uważać, aby np. nie zmienić ważnego elementu tj. np. powiązanie z kategoriami. Brakowało też jasnego rozdzielenia uprawnień na języki. W praktyce klienci IAI, musieli samodzielnie wypracowywać procedury współpracy z tłumaczami i tworzyć systemy pomocnicze, które zbierały tłumaczenia. To nie sprzyjało szybkości i jakości tych tłumaczeń. Aby przyspieszyć swoim klientom otwarcie sklepu wielojęzycznego a także podnieść jakość tłumaczeń, ułatwiając zapanowanie nad procesem dotłumaczania i aktualizowania oferty, w oparciu o własne doświadczenia przy przygotowywaniu systemów na różne języki, a także we współpracy z tłumaczami, IAI stworzyło dedykowany moduł do zarządzania tłumaczeniami oferty.W celu zapewnienia bezpieczeństwa w trakcie dostępu firm zewnętrznych do modułu tłumaczenia oferty, na koncie użytkownika dodane są nowe uprawnienie pozwalające udostępnić tłumaczom czy agencjom SEO wyłącznie narzędzie do tłumaczenia tekstów. Sklep może udostępnić dostęp tylko do wybranych języków, dzięki czemu użytkownicy różnych języków nie będą sobie nadpisywali pracy. Można również wyeksportować teksty do pliku XLIFF (XML)/CSV a następnie przekazać je do tłumacza. Po odebraniu pliku z przetłumaczonymi tekstami można go wgrać poprzez webowe narzędzie do tłumaczenia oferty. W ten sposób zwiększą się możliwość sprzedaży zagranicznej przez sklepy korzystające z IdoSell Shop.


Rok 2018 IAI rozpoczęła od dopracowania oferowanych przez Spółkę rozwiązań w szablonach standardowych. Największy nacisk postawiony został na użyteczność, czyli user usability. Wprowadzone zmiany obejmują zarówno istniejących jak i nowe elementy sklepów. Zmianie uległa m.in. karta produktu, czyli jedna z najważniejszych podstron w sklepie. Inne zmiany w usability to m.in. lifting strony logowania, nowy układ stopki lub zmiana wyglądu prezentacji parametrów. Wszystkie zmiany mają na celu poprawę konwersji w sklepach internetowych korzystających z IdoSell Shop, co ma się w prosty sposób przełożyć na wzrost przychodów przez opłaty prowizyjne i wyższe abonamenty.


Aby zmiany były kompleksowe IAI zaprojektowało także nowe domyślne szablony wiadomości e-mail, które teraz są jeszcze bardziej responsywne. Zaprojektowane od podstaw, stały się czytelniejsze i łatwiejsze w obsłudze. Dodatkowe nowe zmienne podczas edycji, umożliwiają dostarczenie dokładniejszych informacji do klienta. W dobie urządzeń mobilnych priorytetem było również uczynienie ich responsywnymi (RWD), dzięki czemu wiadomość jest zawsze czytelna, na każdym z urządzeń. Wszystkie domyślne szablony email dostępne w sklepie zostały przeprojektowane przez specjalistów z IAI od projektowania interfejsów. Najważniejsze z nich opracowane zostały zupełnie na nowo, także pod względem treści. Na uwadze były dobre praktyki UI i UX, zwłaszcza w mobile. Design miał być przyjemny w odbiorze, a przy tym uniwersalny, pasujący do obecnych trendów. Nowe szablony można także (jak i poprzednie) dowolnie spersonalizować samodzielnie lub można tego typu prace zlecić specjalistom z IAI. Powstały także nowe szablony email dla zwrotów oraz reklamacji. Co ciekawe szablony wiadomości wykorzystują także nowe zmienne. Od teraz możliwa jest również globalna zmiana kolorystyki za pomocą tzw. zmiennych kolorystycznych. Oprócz tego dodane są np. zmienne szybkologujące, dzięki którym klient klikając w link z maila automatycznie zaloguje się do sklepu. Przebudowane zostały tytuły maili transakcyjnych. Zawarta została w nich informacja o tym, że treść listu wymaga wykonania jakiejś czynności przez odbiorcę. Na przykład maile, które zawierają linki wymagające potwierdzenia, zawierają prefix [Wymagane potwierdzenie]. Wszystkie szablony zostały przygotowane w trzech wersjach językowych (polskiej, angielskiej i niemieckiej) i są dostępne za darmo dla wszystkich klientów IAI. Łatwa i intuicyjna komunikacja z klientem znacząco wpływa na konwersję, przyspiesza realizację zamówienia, obniża koszty i ogólnie potrzebę komunikacji z kupującym poza mailami, a to wszystko przekłada się na zadowolenie klienta i jego skłonność do kolejnych zakupów. W ten sposób tworzy się powracających klientów. A to wpływa na przychody sklepów, co przez abonamenty i opłaty prowizyjne przekłada się na wzrost przychodów Spółki.


Pozycjonowanie to dla IAI i sklepów ważny temat, od zawsze. Nie mniej ważna jest swoboda wyboru, pozwalająca na uzyskiwanie możliwie dowolnego działania sklepu jako tzw. Otwarty SaaS™, w nie mniejszym stopniu niż w przypadku używania przez klientów systemów Open Source. Po wprowadzeniu jakiś czas temu możliwości dowolnego zmieniania samodzielnie kodu HTML strony czy nawet dostosowania dowolnie procesu składania zamówienia (tzw. COP), w zasadzie już tylko struktura linków w sklepie internetowym musiała być stała. Teraz zmieniło się nawet i to. Sklep może sam wybrać jedną z predefiniowanych struktur adresów, a nawet zamówić zbudowanie własnej. Startując projekt, IAI sprawdziło jakiej struktury linków najczęściej oczekiwali klienci, gdy chcieli zmieniać standardową, dotychczas zbudowaną strukturę linków. Wnioski omówione zostały z najlepszymi fachowcami z branży SEO sklepów internetowych, czyli Traffic Trends. Tak powstały gotowe, predefiniowane schematy struktury linków. Można je łączyć z wcześniej wprowadzonymi możliwościami wyświetlania sklepów w całości po SSL. Cały mechanizm przygotowany jest tak, aby możliwe było zastosowanie niemalże dowolnej struktury przyjaznych linków, gdzie np. w nazwie towaru pojawią się słowa kluczowe wzięte np. z kategorii towaru, czy jego parametrów. Pozwoli to sklepom tworzyć swobodnie, w pełni indywidualne strategie SEO i zdobywać więcej ruchu organicznego z Google. To w prosty sposób przekłada się na większą liczbę zamówień i przez opłaty abonamentowe i prowizyjne, na przychody IAI.


Ponadto IAI zaprezentowało nowy sposób dodawania i edycji szablonów dokumentów drukowanych PDF zastępujących dotychczasowe dokumenty w formacie ODT. Sklepy internetowe IdoSell Shop, gdy potrzebują przygotowywać automatycznie dokumenty wypełnione danymi np. z zamówienia, inne niż dokumenty sprzedaży czy etykiet kurierów do tej pory miały możliwość tworzenia szablonów opartych o format ODT. Zmiany wymagały zainstalowania edytora tekstu, podobnie jak jego późniejsze generowanie i drukowanie. Taki dokument nie może być również automatycznie drukowany przez IAI Printer np. w momencie weryfikacji zamówienia w naszym WMS. A ponieważ IAI stopniowo eliminuje potrzebę używania nawet do super-zaawansowanych czynności innych programów, niż przeglądarka zaprezentowała zupełnie nowy system szablonów dokumentów drukowanych, opartych o definiowanie ich w HTML i generowanych w PDF. Dokumenty PDF są obecnie standardem formatu w jakim przesyłane są dokumenty. Bez problemu można je otwierać na każdym współczesnym urządzeniu. Są też powszechnie akceptowane jako załączniki do e-maili czy jako dokumenty pobierane elektronicznie, ponieważ w odróżnieniu od dokumentów ODT czy DOC gwarantują identyczny wygląd i wydruk na każdym komputerze. Dzięki temu, takie dokumenty bez problemu mogą być przekazane do automatycznego wydruku w IAI Printer, czy przez API np. do firmy fulfillment. Aby umożliwić customizację dokumentów drukowanych w PDF stworzono zupełnie nowe narzędzie. Teraz bezpośrednio w panelu sklepowym można tworzyć własne szablony wydruków w prostym języku znaczników HTML. Narzędzie wyposażone jest również w tryb edycji WYSIWYG, dzięki któremu można w prosty sposób formatować tekst bezpośrednio w podglądzie dokumentu, jak to ma miejsce w popularnych edytorach tekstu. Dodatkowo po każdym zapisie szablonu jest do historii zmian, dzięki czemu można w prosty sposób powrócić do poprzedniej wersji. Ułatwia i przyspiesza to pracę w całej organizacji, ograniczając koszty oraz miejsce na pomyłki, co powoduje że profesjonalni sprzedawcy internetowi będą wybierali rozwiązania od IdoSell Shop.


Informacje dotyczące IdoSell Booking (więcej: https://www.idosell.com/pl/booking/)


Kalendarz rezerwacji to bardzo ważny element zarządzania każdym obiektem. Po wydaniu dedykowanego kalendarza rezerwacji na smartfony przyszła kolej na odświeżenie wyglądu kalendarza w wersji desktop i dodanie w nim kliku nowych elementów, które poprawiają jego użyteczność. Rozbudowane zostały opcje filtrowania oferty o możliwość jednoczesnego wyboru wielu przedmiotów rezerwacji naraz, poprawiona prezentacja informacji w nagłówku kalendarza oraz cały szereg innych rzeczy usprawniających pracę. Wszystkie zmiany ułatwiają i usprawniają pracę przy obsłudze miejsc noclegowych. Pozwala to przyciągać kolejne firmy operujące duża liczbą apartamentów lub pokoi, a to przekłada się na przychody Spółki.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w marcu 2018 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W marcu 2018 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 8 marca 2018 r. - Raport miesięczny za luty 2018 r.


W marcu 2018 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości następujące raporty przez system ESPI:

1. 27 marca 2018 r. - Zawiadomienie w trybie art. 19 ust. 3 rozporządzenia MAR

2. 20 marca 2018 r. - Zawiadomienie w trybie art. 19 ust. 3 rozporządzenia MAR

3. 5 marca 2018 r. - Zawiadomienie w trybie art. 19 ust. 3 rozporządzenia MAR


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w kwietniu i maju 2018 roku, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W kwietniu i maju 2018 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 25 kwietnia 2018 r. - Możliwość spotkania z IAI S.A. na targach E-handlu w Krakowie (wstęp dla odwiedzających jest darmowy)

2. 8 maja 2018 r. - Raport miesięczny za kwiecień 2018 r.

3. 15 maja 2018 r. - Raport kwartalny za I kwartał 2018 r.

4. 25 maja 2018 r. - Raport roczny za 2017 rok

5. Druga połowa maja 2018 r. - zwołanie WZA IAI S.A.


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »