Lotów biznesowych przybędzie

Pod koniec marca, razem z wejściem w życie letniego rozkładu lotów, skandynawskie linie lotnicze SAS uruchomią nowe połączenie Gdańsk - Oslo. W maju do stolicy Norwegii zaczną latać także samoloty z Warszawy.

Pod koniec marca, razem z wejściem w życie letniego rozkładu lotów, skandynawskie linie lotnicze SAS uruchomią nowe połączenie Gdańsk - Oslo. W maju do stolicy Norwegii zaczną latać także samoloty z Warszawy.

- Na obu trasach SAS wprowadza standard business class, bo to połączenia są dedykowane dla biznesu - mówi Wanda Brociek, dyrektor sprzedaży i marketingu SAS Polska.

Największe europejskie linie lotnicze: grupa Air France - KLM, British Airways (BA), Lufthansa, SAS, Austrian Airlines (AA) niemal każdego roku rozbudowują już bardzo szeroką ofertę skierowaną do klientów biznesowych lub do zamożnych pasażerów prywatnych. Na największy wachlarz usług mogą liczyć pasażerowie długich lotów międzykontynentalnych. - Kabiny premium są najbardziej dochodowym segmentem w naszych liniach, który generuje 20 proc. załadowania samolotów. Liczba klientów biznesowych wzrosłą w ciągu roku o 4,2 proc. - mówi Emilia Osewska - Mądry, dyrektor British Airways w Polsce. Dodaje, że w samolotach z Polski rezerwacja miejsc w klasie biznes utrzymuje się na poziomie 85 - 90 proc. Air France - KLM przewiózł w biznesie w 2007 r. z Polski 10 tys. osób. Pozostali przewoźnicy także zapewniają, że w Polsce rośnie liczba pasażerów podróżujących w wysokim standardzie. Najczęściej wybierane dalekie kierunki, to Waszyngton, Nowy Jork, Tokio, Hong Kong, Bangkok. W Europie - Bruksela, Paryż, Londyn, Amsterdam, Moskwa.

Reklama

Atrakcje lotniskowe

Przewoźnicy prześcigają się w pomysłach, jak zdobyć pasażera, który np.: za lot z Warszawy do USA płaci średnio 20 tys. zł. Promocje cenowe nie są dla tej grupy klientów atrakcyjne, za bilet najczęściej płaci firma. Standardem jest możliwość korzystania na pokładzie z laptopa, dostęp do zasilania, możliwość korzystania z prasy, samodzielnego doboru filmów i muzyki. Lot udostępnia przenośne urządzenia multimedialne, Lufthansa i Air France proponują naukę języków obcych. Można pracować nawet na leżąco, bo często fotele się rozkładają. Klient nie ma prawa się zmęczyć ani nudzić. W liniach austriackich odprawa może się odbyć nawet na parkingu, a bagaż zostanie nadany prosto z bagażnika. W Air France limuzyna może podjechać do samolotu albo osobisty przewodnik poprowadzi gościa przez lotnisko. W KLM pasażer nie zapłaci za dodatkowy bagaż. W BA, na niektórych lotniskach, czekają na niego darmowe zabiegi SPA.

Jakie czynniki decydują o tym, jaką linią lotniczą pasażer business class poleci w podróż służbową ? Czy przewoźnicy zapewniają możliwości swobodnego korzystania z Internetu? Co utrzymuje przewoźników na trasach długodystansowych - wg Adriana Furgalskiego z Zespołu Doradców Tor ?

Więcej: Gazeta Prawna 20.03.2008 (57) - str.6

Barbara Kowalska

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: Air France | linie lotnicze | PLL LOT | france | przewoźnicy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »