Makolab myśli o dywidendzie

Portfel zamówień notowanej na NewConnect spółki Makolab na 2011 r. jest wyższy, niż w analogicznym okresie 2010 r. Począwszy od zysku za 2010 r. spółka chce co roku wypłacać dywidendę - poinformowali na spotkaniu z dziennikarzami i inwestorami przedstawiciele Makolabu.

Portfel zamówień notowanej na NewConnect spółki Makolab na 2011 r. jest wyższy, niż w analogicznym okresie 2010 r. Począwszy od zysku za 2010 r. spółka chce co roku wypłacać dywidendę - poinformowali na spotkaniu z dziennikarzami i inwestorami przedstawiciele Makolabu.

"Nasz portfel zamówień jest obecnie wyższy niż przed rokiem" - powiedział prezes spółki Wojciech Zieliński.

"W części dotyczącej powtarzalnych umów, czyli np. utrzymaniowych, portfel jest o około 10-15 proc. wyższy r/r" - dodał wiceprezes Makolabu Mirosław Sopek.

Informatyczna spółka w połowie lutego planuje przedstawić prognozę finansową na 2011 r.

Makolab we wtorek rano przedstawił wstępne wyniki za 2010 r. W minionym roku przychody spółki wzrosły do 7,79 mln zł z 7,41 mln zł rok wcześniej. Uwzględniając wyniki sprzedaży oraz dane będące do dyspozycji spółki zarząd Makolab prognozuje, że w 2010 roku Makolab uzyskał EBIDTA w wysokości 800 tys. zł oraz 360 tys. zł zysku netto.

Reklama

Zarząd Makolabu podał we wtorek także, że będzie rekomendował przyjęcie zasady corocznej wypłaty dywidendy akcjonariuszom. Powyższa rekomendacja ma dotyczyć także wypłaty dywidendy za rok obrotowy 2010 w wysokości co najmniej 1/3 zysku netto za miniony rok.

"Podejmując decyzję o dywidendzie wzięliśmy pod uwagę dotychczasowe wyniki i sytuację finansową spółki oraz możliwość finansowania rozwoju ze źródeł zewnętrznych" - powiedział Zieliński.

"Z naszych informacji wynika, że główni akcjonariusze spółki poprą powyższą rekomendację, o ile zysk netto za rok 2010 nie będzie znacząco niższy od przedstawionej prognozy oraz spełnione zostaną wszelkie inne formalne i prawne wymogi" - dodał.

Wśród planów Makolabu na 2011 r. jest wyraźne oddzielenie dwóch obszarów działalności, rozszerzenie zakresu oferty w każdym z nich i prezentowanie ich pod dwiema różnymi markami: Makolab Web Media i Makolab Business Solutions.

Makolab Web Media ma być agencją webową o pełnym spektrum działalności. Jej oferta będzie obejmować m.in.: tworzenie zaawansowanych serwisów www, tworzenie rozwiązań e-commerce, kreacje witryn i aplikacji mobilnych, czy konsulting i badanie użyteczności.

Makolab Business Solutions ma zajmować się m.in.: wdrażaniem autorskich systemów zarządzania jak np. Fractus, czy ColDis, wdrażaniem systemów ERP firm trzecich, tworzeniem zaawansowanych symulatorów finansowych dla sektora bankowego i wdrażaniem zintegrowanych rozwiązań telekomunikacyjnych VoIP.

"Celem tych zmian jest osiągnięcie wyższego poziomu rynkowej identyfikacji kluczowych kompetencji spółki oraz lepsze ukierunkowanie działań marketingowych i handlowych. Rozpoczniemy działalność w nowej formie od 15 marca, a w przyszłości nie wykluczamy również wyodrębnienia niezależnych podmiotów" - powiedział Sopek.

W bieżącym roku Makolab planuje rozpocząć współpracę z firmami, które posiadają wysokie kompetencje w obszarach zbliżonych do działalności spółki w celu poszerzenia oferty i wspólnego pozyskania nowych klientów. Współpraca ma dotyczyć badań w zakresie "user experience" dla tworzonych przez spółkę aplikacji oraz rozwiązań e-learning dla urządzeń mobilnych. Makolab rozważa też podjęcie współpracy z jednym z producentów urządzeń telekomunikacyjnych dla rozwiązań VoIP i dystrybucję tych urządzeń.(

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: dywidenda | MAKOLAB
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »