Mocna poprawa nastrojów

W maju, drugi miesiąc z rzędu poprawiają się nastroje konsumentów - wynika z badania instytutu Pentor.

W maju, drugi miesiąc z rzędu poprawiają się nastroje konsumentów - wynika z badania instytutu Pentor.

"Majowy odczyt ogólnego wskaźnika (Penkon) jest o 3 punkty korzystniejszy, aniżeli w kwietniu. Większą poprawę obserwujemy w postrzeganiu ogólnej sytuacji gospodarczej kraju (wzrost o 4,4 pkt.) niż kondycji finansowej gospodarstw domowych (poprawa o 1,6 pkt.). Standing gospodarstw domowych jest nadal lepiej oceniany niż ekonomika kraju" - napisano w komunikacie.

Z badań wynika, że mimo poprawy, wszystkie wskaźniki pozostają w strefie wartości ujemnych i pesymiści wciąż znacząco przeważają nad optymistami.

"Jedynie w dwóch środowiskach społecznych (mieszkańcy Warszawy i zwolennicy PO) optymiści nieznacznie górują nad pesymistami. Poprawa wskaźnika koniunktury konsumenckiej Penkon wystąpiła niemalże we wszystkich spośród 50 obserwowanych kategoriach socjodemograficznych. Wyjątkiem są ludzie młodzi w wieku 16-19 lat, mieszkańcy małych miast - do 20 tys. ludności, mieszkańcy Śląska i regionu środkowego oraz menedżerowie, dla których odczyty są gorsze niż przed miesiącem" - napisano.

Reklama
PESK - -26,5 pkt +4,4 pkt mdm 
OGD - -10,7 pkt +1,6 pkt mdm 
PENKON - -18,6 pkt +3,0 pkt mdm 
PESK - wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju.
OGD - wskaźnik kondycji finansowej gospodarstw domowych
PENKON - wskaźnik klimatu konsumenckiego. 

Badanie zrealizowane zostało w dniach 8-13 maja 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: poprawa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »