Newag i Siemens blisko podpisania umowy na dostawy wagonów metra dla Sofii

Bułgarzy ocenili, że Newag w konsorcjum z Siemensem złożył najlepszą ofertę na dostawę 20 trzyczłonowych składów do obsługi planowanego centralnego odcinka trzeciej linii metra w Sofii.

Przetarg jest kilkustopniowy. 13 sierpnia otwarto oferty w postępowaniu. Wówczas okazało się, że dwie firmy złożyły ofertę najtańszą, na kwotę 418 mln lewów, czyli 894 mld zł. Konkurentem dla polsko-niemieckiego konsorcjum był hiszpański CAF, który za dostawę swoich wagonów chciał 483 mln lewów (1,033 mld zł). Ale firmy mają dostarczyć nie tylko wagony metra, ale także zaprojektowanie, dostawę i montaż systemów sterowania ruchem.

- Łączna szacunkowa wartość całego zamówienia podstawowego wynosi 142.000.000 euro netto (601.512.000 zł według kursu średniego NBP na dzień dzisiejszy) - informuje Newag.

Reklama

Do podpisania umowy ma dojść jeszcze na jesieni. Wobec faktu, że oferta konsorcjum została uznana za najlepszą, można być niemal pewnym, że nowosądeckie hale wkrótce wypełnią się nowymi pojazdami. Zakres prac nowosądeckiej spółki miałby objąć montaż pojazdów w zakładzie spółki, dostawę do Sofii oraz usługi serwisowe w okresie gwarancji.

Do stolicy Bułgarii miałyby trafić składy 60-metrowe (+-2 m.) Inspiro w wersji trzywagonowej. Podobne wagony od października 2013 wożą już pasażerów warszawskiego metra.

Co ciekawe, przetarg zawiera również opcję na kolejne dziesięć składów dla kolejnego etapu rozbudowy trzeciej linii - o dwa odcinki o łącznej długości blisko 9 km i liczące 9 stacji.

Źródło: ms, Transport-Publiczny.pl

Rynek Kolejowy
Dowiedz się więcej na temat: transport | Newag S.A. | Sofia | trzeciej | metro
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »