Nie trzeba słuchać radia, by płacić abonament RTV

Poczta Polska sprawdza, czy firmy zarejestrowały odbiorniki radiowe w samochodach. Jeśli nie, nakłada wysokie kary - pisze wtorkowa "Rzeczpospolita".

Na celowniku kontrolerów są również firmy, które wzięły samochód w leasing.

Za radio płaci wtedy leasingobiorca, bo to on korzysta z radia. Nie musi go nawet słuchać. - Wystarczy, że używa samochodu, a to jest równoznaczne z używaniem radia - tłumaczy radca prawny Tomasz Konieczny.

Firmy leasingowe nie muszą informować swoich klientów o obowiązku zarejestrowania odbiorników radiowych na poczcie. Wynika on z przepisów ustawy o opłatach abonamentowych.

Jak podaje "Rz", w tym roku do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa trafiło już 400 odwołań od decyzji nakładających sankcje finansowe. Dotyczą nie tylko odbiorników radiowych w autach, ale i telewizyjnych w siedzibach firm.

Reklama

- - - - -

Przypomnijmy, że złożenie jesienią w Sejmie projektu nowej ustawy o opłacie medialnej zapowiedział wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego Jarosław Sellin.

- Takie mamy też sygnały od parlamentarzystów, że są oni zainteresowani rozwiązaniem docelowym, a nie pewną protezą, którą miała być ta ustawa uszczelniająca pobór abonamentu, czyli jakby uszczelniającą egzekwowanie obecnie obowiązującego prawa - wyjaśnił w "Sygnałach dnia" w Polskim Radiu wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego.

Sellin przypomniał, że nadal w Polsce obowiązuje prawo, mówiące o tym, że każdy, kto posiada odbiornik radiowy lub telewizyjny, powinien płacić abonament. "Ale tak się niestety nie dzieje od wielu lat" - ocenił.

Wiceminister zapowiedział, że jesienią w Sejmie przedstawiony zostanie nowy projekt ustawy o opłacie medialnej.

- Myślę, że jesienią ją przedstawimy. To będzie ustawa o zupełnie nowym systemie zasilania mediów publicznych specjalną opłatą medialną, bardzo szeroko dedykowaną, jeśli chodzi o płatników - powiedział wiceminister.

Jak wyjaśnił, opłata medialna miałaby by być pobierana raz w roku, bądź raz na miesiąc - nie zostało to jeszcze przesądzone - przy okazji rozliczania podatku PIT, CIT i KRUS.

- Ustawa, która przy okazji ściągania podatku PIT, CIT i KRUS, będzie też pobierać (opłatę medialną-PAP) raz do roku albo raz na miesiąc - zobaczymy, jakie tutaj rozwiązanie będzie lepsze, raczej raz do roku - wyjaśnił Sellin.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »