(PREFABET): Odpowiedź na pismo GPW nr GPW/DOK/W/260/2017 z dnia 26.09.2017 roku - raport 19

Raport bieżący nr 19/2017

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Przedsiębiorstwa Przemysłu Betonów "PREFABET-BIAŁE BŁOTA” S.A. w restrukturyzacji z siedzibą w Białych Błotach (Spółka) w odpowiedzi na pismo Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., nr GPW/DOK/W/260/2017 z dnia 26.09.2017 roku, przekazuje wyjaśnienia w związku z rozbieżnościami wyników wskazywanych w raportach kwartalnym za IV kwartał 2016 i rocznym za 2016 rok.

1. Brak dokonania korekty raportu kwartalnego za IV kwartał 2016 roku wynikał z niezamierzonego pominięcia tego obowiązku przez osobę odpowiedzialną za przygotowanie informacji finansowej w Spółce.

Reklama

2. Zarząd powziął informację o różnicach w danych finansowych w chwili publikacji raportu, tj. 13.07.2017 roku.

3. Różnica danych prezentowanych za IV kwartał 2016 r. w lutym 2017 r. w stosunku do danych rocznych za 2016 rok w zakresie wyniku finansowego netto stanowi kwotę 7.456.430,75 zł, która to pogorszyła wynik finansowy Spółki w ostatecznych danych finansowych prezentowanych przez Spółkę.

Różnica ta wynika przede wszystkim z różnicy w pozycji rachunku wyników "zmiana stanu produktów”, która to w pierwotnej wersji finansowej kształtowała się na poziomie +8.850.000,00 zł i wpływała dodatnio na wynik finansowy, a ostatecznie pozycja ta ukształtowała się na poziomie -380.929,08 zł co daje łączną zmianę na pogorszenie się wyniku finansowego spółki o 9.230.929,08 zł. Zmiana stanu produktów wynika wyłącznie z działalności generalnego wykonawstwa i wyniku upływu czasu w 2017 r. oraz zakończenia realizacji kontraktu "Sąd Rejonowy w Bydgoszczy”, "Komenda Powiatowa Policji w Chełmnie”, "Budowa w Gminie Fabianki”, "Budowa w Sierakowie”. Zweryfikowano zaawansowanie robót w toku lub ich brak i w ramach badania sprawozdania finansowego za 2016 r. ostatecznie określono ich wartość na 31.12.2016 r.

Ponadto wynik finansowy Spółki uległ zmianie o ujęcie w rachunku wyników kwotę roszczenia Spółki od Lafarge w kwocie 1.780.379,73 zł z tytułu utraconych korzyści i poniesionych strat w ramach realizacji produkcji spoiw dla Lafarge w okresie 2013 - 2016, które to roszczenie Lafarge zaakceptowała w projekcie porozumienia przygotowanego przez zarząd Lafarge. Roszczenie to było wyceniane przez Spółkę na kwotę ponad 4 mln zł, jednakże ze względów ostrożnościowych po akceptacji roszczenia przez drugą stronę spółka zdecydowała się ująć powyższą kwotę w pozostałych przychodach operacyjnych.

Pozostała różnica na wyniku w kwocie 5.881,40 zł wynikała z różnych niewielkich pozycji zweryfikowanych w drodze badania sprawozdania finansowego spółki za 2016 r. które miało miejsce na przełomie 06/2017 – 07/2017.

4. Powodem wypowiedzenia umowy przez Autoryzowanego Doradcę – Copernicus Securities S.A. było niewywiązanie się przez Spółkę z zobowiązań względem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., jakim było nieprzekazanie raportu rocznego za 2016 rok w terminie wynikającym z par. 6 ust. 11 Załącznika nr 3 do regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu i w konsekwencji upomnienia Copernicus Securities S.A. przez Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., a także niewywiązywanie się Spółki z zobowiązań w zakresie regulowania należnego Copernicus Securities S.A. wynagrodzenia z tytułu świadczonej usługi.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-10-20Dariusz Kaczmarek Prezes Zarządu
2017-10-20Leszek Janicki Członek Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »