GRENEVIA (GEA): Otrzymanie przez Spółkę wyniku kontroli celno-skarbowej w zakresie CIT - raport 53
Raport bieżący nr 53/2018
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd FAMUR S.A. z siedzibą w Katowicach (dalej: "Emitent” lub "Spółka”) informuje, że w dniu 26 września 2018 r. otrzymał wynik kontroli celno – skarbowej prowadzonej przez Naczelnika Małopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Krakowie w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych od dochodów osiągniętych w latach 2013, 2014 i 2015, o której Emitent informował wcześniej w raporcie bieżącym nr 11/2018 z 19 lutego 2018 r. Naczelnik Małopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego kontrolując czynności Emitenta związane z transakcją przeniesienia znaków do Famur Brand Sp. z o.o. i zawarcia umowy na korzystanie ze zbytego znaku towarowego uznał, że wydatki na opłaty licencyjne z tytułu korzystania ze znaku towarowego nie stanowią kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych. Konsekwencją stanowiska organu podatkowego, w przypadku wydania decyzji podatkowej będzie obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych w kwocie 17.744.670,00 zł wraz z odsetkami, które na dzień publikacji raportu wynoszą ok. 4.442.337 zł.
Należy podkreślić, że Spółka w związku z prowadzoną kontrolą i ryzykiem zakwestionowania przez organ podatkowy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłat licencyjnych utworzyła już wcześniej z ostrożności rezerwę na potencjalne zobowiązania publicznoprawne w łącznej kwocie 21.189 tys. zł., o czym poinformowała w raporcie nr 11/2018 z 19 lutego 2018 r. Utworzona rezerwa jest aktualizowana o wysokość ewentualnych odsetek. W konsekwencji wynik kontroli nie ma jakiegokolwiek wpływu na bieżące wyniki finansowe Emitenta. Spółka podtrzymuje swoje dotychczasowe stanowisko, wyrażone w raporcie nr 11/2018, zgodnie z którym przeniesienie znaku towarowego do Famur Brand Sp. z o.o. i ponoszenie przez Emitenta kosztów opłat licencyjnych było zgodne z obowiązującymi w badanym okresie przepisami prawa oraz było uzasadnione zarówno gospodarczo, jak i ekonomicznie.
Emitent nie zgadza się z wnioskami organu podatkowego zawartymi w wyniku kontroli. Spółka podejmie wszelkie przewidziane przepisami prawa podatkowego działania i środki odwoławcze mające na celu obronę własnego stanowiska mając w szczególności na uwadze, że wynik kontroli nie zawiera merytorycznego uzasadnienia ograniczając się jedynie do opisu stanu faktycznego.
Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE, 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2018-09-26 | Mirosław Bendzera | Prezes Zarządu | |||
2018-09-26 | Beata Zawiszowska | Wiceprezes Zarządu | |||