IMPEL (IPL): Otrzymanie przez spółkę zależną Emitenta Protokołu z badania ksiąg podatkowych od Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej we Wrocławiu - raport 2
Raport bieżący nr 2/2017
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Impel S.A. ("Emitent”), informuje, że w dniu dzisiejszym powziął informację o doręczeniu pełnomocnikowi spółki zależnej Emitenta, tj. Hospital Service Company Sp. z o.o. spółka komandytowa (Spółka) protokołu z badania ksiąg rachunkowych (Protokół), sporządzonego w związku z prowadzonym przez Urząd Kontroli Skarbowej we Wrocławiu (UKS) postępowaniem kontrolnym w zakresie rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowości obliczania i wpłacania podatku od towarów i usług za okres od stycznia do grudnia 2014 roku.
Z Protokołu wynika, iż zdaniem UKS Spółka nieprawidłowo zastosowała zwolnienie z VAT usług w zakresie opieki medycznej, świadczonych przez Spółkę. Treść Protokołu nie określa kwoty potencjalnej zaległości podatkowej wynikającej z takiego twierdzenia UKS, natomiast wartość sprzedaży usług, co do których zdaniem UKS zwolnienie z VAT zostało zastosowane nieprawidłowo, wyniosła w 2014 roku 76.239 tys. zł.
W ocenie Spółki stanowisko UKS nie znajduje podstaw merytorycznych. W szczególności, UKS zignorował fakt, że zwolnienie z VAT usług świadczonych przez Spółkę było przedmiotem interpretacji indywidualnej prawa podatkowego, wydanej w 2012 roku. We wspomnianej interpretacji Minister Finansów potwierdził prawo Spółki do korzystania ze zwolnienia z VAT, zatem zgodnie z przepisami Ordynacji Podatkowej, Spółce przysługuje ochrona interpretacyjna, przejawiająca się m.in. brakiem możliwości ustalenia po stronie Spółki zaległości podatkowej w przedmiotowym zakresie.
Spółka planuje wniesienie zastrzeżeń i wyjaśnień do protokołu z badania ksiąg i w zależności od przebiegu postępowania, podjęcie dalszych środków odwoławczych.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2017-02-02 | Wojciech Rembikowski | Członek Zarządu | |||