Outdoorzy SA bardzo dobrze rozpoczyna kolejny rok

Outdoorzy SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, zakończyła I kw. roku obrotowego 2018/2019 osiągnięciem przychodów netto ze sprzedaży w wysokości 1566 tys. zł wobec 1324 tys. zł rok wcześniej. Głównym celem dla zarządu pozostaje odpowiedni dobór asortymentu, aby możliwy był dalszy wzrost rentowności.

Outdoorzy SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, zakończyła I kw. roku obrotowego 2018/2019 osiągnięciem przychodów netto ze sprzedaży w wysokości 1566 tys. zł wobec 1324 tys. zł rok wcześniej. Głównym celem dla zarządu pozostaje odpowiedni dobór asortymentu, aby możliwy był dalszy wzrost rentowności.

Emitent istotnie zmniejszył stratę netto w I kw. roku obrotowego 2018/2019 do niecałych 3 tys. zł z 43 tys. zł w analogicznym okresie roku obrotowego 2017/2018 oraz zwiększył przychody netto ze sprzedaży o ponad 18 proc. Warto również dodać, że spółka w I kw. roku obrotowego 2018/2019 zanotowała zysk ze sprzedaży na poziomie 16 tys. zł oraz zysk z działalności operacyjnej w kwocie 10 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej miała stratę zarówno ze sprzedaży, jak i z działalności operacyjnej.

Pierwszy kwartał każdego roku to najgorszy okres sprzedażowy w branży, więc wyniki finansowe Outdoorzy SA należy uznać za bardzo dobre. Są one rezultatem prowadzonych działań marketingowych mających na celu zwiększenie zasięgu sklepu i dotarcie z ofertą do nowych odbiorów oraz stałej optymalizacji asortymentu produktowego. Zarząd Spółki pozytywnie ocenia wypracowane wyniki finansowe oraz jest przekonany, że podejmowane działania umożliwią jej dalszy rozwój.

Reklama

- Pozytywny wynik, który spółka osiągnęła w I kw. roku obrotowego 2018/2019 jest wynikiem wytężonej pracy, jaką wykonaliśmy w poprzednich miesiącach. Trafione zamówienia preorderowe poskutkowały wzrostem sprzedaży. Na taki wynik złożyły się również umiarkowanie korzystne okoliczności rynkowe, które panowały w tym okresie. Jeśli tylko nie zdarzą się jakieś nieoczekiwane i niesprzyjające okoliczności rynkowe w najbliższej przyszłości, to w kolejnych kwartałach przewidujemy kontynuację stabilnego wzrostu spółki - ocenia Paweł Miśkiewicz, członek zarządu spółki Outdoorzy SA.

W styczniu 2019 r. emitent zadecydował o dalszym rozwoju marki NATURHIKE i rozpoczął przygotowania do dokonania zamówienia kolejnej partii towaru. Podjęta decyzja o zwiększaniu zamówienia na sezon wiosna/lato 2019 roku podyktowana była niezwykle pozytywnym przyjęciem tej marki i wysoką sprzedażą produktów w trakcie sezonu wiosna/lato 2018 roku. Outdoorzy S.A. oczekują, że dzięki zwiększeniu zatowarowania w produkty NATURHIKE możliwy będzie jeszcze bardziej pozytywny odbiór tych produktów na rynku, co przyczyni się do wzrostu sprzedaży oraz osiąganej na niej marży w ciągu całego roku obrotowego.

Spółka cały czas realizuje działania mające na celu dywersyfikację i weryfikację działań marketingowych. W połączeniu z analizą sprzedaży i odpowiednim doborem produktów wprowadzanych do oferty powinno pozwolić to na znaczną poprawę dostępności produktów, będących w kręgu zainteresowania klientów. Efektywna selekcja produktów umożliwia zaopatrzenie magazynu emitenta w towary, które są najczęściej nabywane i tym samym dostarczenie ich do odbiorców w ciągu 24 godzin od zamówienia. W I kw. roku obrotowego 2018/2019 Outdoorzy SA po raz kolejny obniżyli czas realizacji zamówień dla klientów.

Spółka w dalszym ciągu prowadzi prace nad nową platformą on-line, której uruchomienie powinno nastąpić w najbliższych miesiącach. Emitent stale poprawia swoją pozycję w rankingach serwisów konsumenckich w kategorii "Sport". Sklep outdoorzy.pl został również wyróżniony w ostatnim czasie w zakresie jakości.

- Marka NATUREHIKE jest jedną z naszych kilku priorytetowych marek, jeśli chodzi o zwiększanie sprzedaży oraz marży w okresie wiosenno-letnim. Ze statystyk wynika, że produkty tej marki to coś, czego nasz klient poszukuje i chętnie kupuje. Dobrze trafiona marka, która jest pożądana przez klienta oraz, co najważniejsze, spełnia jego oczekiwania w trakcie użytkowania, a przy tym nie ma wygórowanej ceny, może w znacznym stopniu przyczynić się do budowania bazy lojalnych klientów - co jest jednym z naszych głównych celów. Obecnie trwają również prace nad wdrożeniem nowej platformy sklepu, które weszły w decydującą fazę. Szczerze wierzymy, że jakość, którą zaproponujemy użytkownikowi, zostanie doceniona i w zasadniczy sposób ułatwi dostęp do naszej oferty, jak również przyśpieszy proces zakupowy - dodaje Miśkiewicz.

W roku obrotowym 2017/2018 spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 148 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży wynoszących 7225 tys. zł. Rok wcześniej zysk netto Outdoorzy SA sięgnął 137 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 7344 tys. zł.

Outdoorzy SA to podmiot działający w branży e-commerce i prowadzący sklep internetowy - outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym w Polsce. Strategia rozwoju spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Outdoorzy SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r.

Interia, opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »