Podejrzane nowatorstwo

Mimo wprowadzania przez rodzime banki coraz nowocześniejszych produktów i nowych, alternatywnych kanałów dystrybucji, Polacy nadal preferują osobisty kontakt z pracownikami banku - wynika z badań przeprowadzonych przez Centrum Badań Marketingowych Indicator. Swoje badanie Indicator oparł na ankiecie przeprowadzonej wśród osób zarabiających netto co najmniej 1,5 tys.

Mimo wprowadzania przez rodzime banki coraz nowocześniejszych produktów i nowych, alternatywnych kanałów dystrybucji, Polacy nadal preferują osobisty kontakt z pracownikami banku - wynika z badań przeprowadzonych przez Centrum Badań Marketingowych Indicator. Swoje badanie Indicator oparł na ankiecie przeprowadzonej wśród osób zarabiających netto co najmniej 1,5 tys.

Swoje badanie Indicator oparł na ankiecie przeprowadzonej wśród osób zarabiających netto co najmniej 1,5 tys. zł miesięcznie. W celu załatwienia transakcji bankowych, blisko 90 proc. wybiera się bezpośrednio do banku. Natomiast trzykrotnie mniej decyduje się na telefoniczne połączenie z oddziałem banku, lub realizację transakcji za pośrednictwem wielofunkcyjnych bankomatów.

Tylko niewiele ponad 5 proc. korzysta z internetowych usług bankowych, 4,4 proc. realizuje transakcje za pomocą faksu, a 2,1 proc. badanych przez telefon komórkowy. Ankietowani przyznają, że korzystanie z usług bankowych przez Internet zmniejsza formalności, jednak przeważa obawa przed w niepowołanym dostępem do konta bankowego, czy ujawnieniem osobom trzecim danych osobowych klienta. Warto jednak nadmienić, że według Instytutu Pentor tylko niewiele ponad połowa Polaków korzysta z usług bankowych, a 44 proc. ludności z usług bankowych nie korzysta w ogóle. Wśród klientów banków nadal największym powodzeniem (75 proc.) cieszy się rachunek osobisty, 39 proc. korzysta z kart bankowych. Do posiadania oszczędności w bankach przyznaje się tylko 33 proc. ich klientów.

Reklama
Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: Netto | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »