Podsumowanie tylko na papierze

Pierwsza składana w tym roku informacja podsumowująca dotycząca wewnątrzwspólnotowego nabycia i wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów będzie odnosiła się do drugiego kwartału 2004 r. Niestety, jej złożenie jest możliwe tylko w formie papierowej, a nie elektronicznej, gdyż brak jest w tym zakresie odpowiedniego rozporządzenia wykonawczego.

Pierwsza składana w tym roku informacja podsumowująca dotycząca wewnątrzwspólnotowego nabycia i wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów będzie odnosiła się do drugiego kwartału 2004 r. Niestety, jej złożenie jest możliwe tylko w formie papierowej, a nie elektronicznej, gdyż brak jest w tym zakresie odpowiedniego rozporządzenia wykonawczego.

Podatnicy zarejestrowani jako podatnicy VAT UE są zobowiązani do składania w urzędzie skarbowym informacji podsumowujących o dokonanych wewnątrzwspólnotowych nabyciach towarów i wewnątrzwspólnotowych dostawach towarów (VAT-UE). Informacje te składa się za okresy kwartalne do 25 dnia miesiąca następującego po kwartale, w którym powstał obowiązek podatkowy dotyczący wspólnotowego nabycia i dostawy. Pierwsza taka informacja składana do 26 lipca 2004 r. (25 lipca jest dniem wolnym od pracy) ma dotyczyć drugiego kwartału tego roku. Podatnicy, którzy nie dokonali w drugim kwartale dostaw lub/i nabyć wewnątrzwspólnotowych, nie mają obowiązku składania informacji podsumowującej za ten kwartał.

Reklama

Należy zwrócić uwagę, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów w złożonych informacjach podsumowujących podmiot, który złożył taką informację, jest obowiązany złożyć niezwłocznie korektę błędnej informacji podsumowującej (VAT-UEK).

W ustawie o VAT znalazł się także przepis, który ma ułatwić wykonanie obowiązków związanych z przekazywaniem tych informacji. Dotyczy on możliwości składania tych danych w formie elektronicznej. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw informatyzacji, może określić, w drodze rozporządzenia, sposób oraz warunki organizacyjno-techniczne składania w formie elektronicznej informacji podsumowującej oraz korekty informacji podsumowującej, a także ich strukturę, uwzględniając potrzebę zapewnienia im bezpieczeństwa, wiarygodności, niezaprzeczalności, nienaruszalności oraz znakowania czasem. Niestety, jak do tej pory, rozporządzenie takie nie zostało wydane i podatnikom pozostaje tylko tradycyjna papierowa forma składanych informacji.

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: podsumowania | papiery | dostawy | podsumowanie | podatnicy | VAT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »